banner
אילוסטציה //צילום: depositphotos
אילוסטציה //צילום: depositphotos

ליצמן כופה את קליטת החברה החרדית בדיור ביבנה, ערד ודימונה

"הרב" יעקב ליצמן, המכהן כשר הבינוי והשיכון של מדינת ישראל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לאפשר את קליטת האוכלוסייה החרדית בערים יבנה, ערד ודימונה

 

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט בדרישה "למנוע את האפליה המגזרית בשיווק יחידות דיור", כך לטענתו, כאשר ברקע הוא דורש לפתוח דלת לאוכלוסייה החרדית בערים יבנה, ערד ודימונה. על מנת להצדיק את המהלך, טוען השר, החתום על המכתב כ"רב" כי האפליה נכונה גם לגבי החברה ערבית ויוצאי יהדות אתיופיה. 

 

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי
שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי

 

בפועל, על פי ליצמן, לאחרונה הוא נחשף לאמירות מפלות של ראשי רשויות כנגד חרדים. ברקע לדברים מציין ליצמן את עמדת עיריית יבנה ועיריית ערד: "ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, אמר לי אישית 'תתחייב שלא יבואו לי חרדים לערד'", כך טוען ליצמן בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה.

עוד הוא טוען כי: "בראיון עם ראש עיריית דימונה מיום ה- 30.6.2020 מביעים מפורשות את רתיעתם משילוב חרדים בערים יבנה ודימונה", ודואג להכניס למשוואה גם אוכלוסיות נוספות: "אציין כי תופעה זו קיימת, ואף ביתר שאת, כלפי אוכלוסיית ערביי ישראל ואוכלוסיית יוצאי אתיופיה". 

ליצמן, אשר חתום כאמור לא רק כשר הבינוי והשיכון אלא גם כמי שמייצג את המגזר החרדי, "הרב יעקב ליצמן", מסתבר כמי שלא חושש לכפות את אמונתו על ראשי רשויות בישראל, במסווה של "אפליה מגזרית", וכך הוא אומר מסכם: "אני נחוש לפעול כך ששוק המקרקעין בישראל, הנמצא תחת אחריות, ייתן מענה התיישבותי לכל אזרח בישראל ללא הבדל וללא הפליה". 

 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות