banner
תמ"א 38 בחיפה // שאטרסטוק
תמ"א 38 בחיפה // שאטרסטוק

המחוזי: צו ביניים כנגד הנפקת היתרי בנייה בתכנית נמל חיפה

בעקבות עתירה ובקשה לצו ארעי שהגישה עיריית חיפה במטרה למנוע את כניסתה לתוקף של תוכנית נמל המפרץ, הוציא בית המשפט המחוזי צו ביניים המורה כי לא יונפקו היתרי בנייה לפי התוכנית עד לדיון בבקשה

תמונה: נמל חיפה // שאטרסטוק

בעקבות עתירה ובקשה לצו ארעי, שהגישה עיריית חיפה כנגד ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, במטרה למנוע את כניסת תוכנית שימושי נמל המפרץ לתוקף, הוציא בית המשפט המחוזי, בראשות נשיא בית המשפט, השופט רון שפירא,  צו ביניים, המורה כי לא יונפקו היתרי בנייה לפי התוכנית, עד לדיון בבקשה, שנקבע ליום 11.7.19.

העתירה הוגשה כנגד 14 גופים ואנשים, ביניהם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, חברת נמלי ישראל, רשות נחל הקישון, חברי סיעת "הירוקים" בחיפה, ועוד, במטרה למנוע את כניסתה לתוקף של תכנית הקמת נמל חדש בחיפה, בין היתר כדי לאפשר את הגדלת שדה התעופה בחיפה.

יחד עם העתירה הוגשה גם בקשה לסעד של צו ביניים וצו ארעי שימנעו את כניסתה לתוקף של התכנית, זאת לאחר שערר שהוגש על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה- נדחה.

השופט שפירא קבע בהחלטתו כי: "בשים לב להשלכות שיש לכל הכרעה בעתירה והמשמעויות שיהיו לפסק הדין, אני מורה כי עתירה זו תידון בפני הרכב של שלושה שופטים". עוד קבע השופט שפירא כי: "לא מצאתי מקום לתת צו ארעי במעמד צד אחד, כפי שהתבקש בעתירה. עם זאת אני מורה כי לא יונפקו היתרי בנייה לפי התכנית נשוא העתירה וזאת עד לדיון בבקשה לצו ביניים במעמד הצדדים".

בית המשפט העיר כי הוא ייקח בחשבון את העובדה לפיה העתיקה הוגשה במועד קודם לכניסת התכנית לתוקף, על כל המשתמע מכך.

ד"ר עינת קליש רותם // צילום: גדי סיארה
ד"ר עינת קליש רותם // צילום: גדי סיארה

ראש עיריית חיפה, עינת קליש- רותם: "שדה התעופה הקטן והגוסס של חיפה עומד להתייבש, בזמן שמוסדות התכנון מקדמים תכניות למראית עין, כמו תת"ל 80. כולנו מכירים תקדימים מעוררי קנאה לערים שכלכלתן צמחה בזכות שדות התעופה שלהן, המאפשרים חיבור לרשת גלובאלית של ידע, הון אנושי והון כלכלי. קשה לדמיין את לונדון בלי שדה התעופה הקטן שנמצא בליבה, לא רחוק מגורדי השחקים, או את האי מיקונוס בלי שדה התעופה הקטן שמביא אליו מעל מיליון תיירים בשנה, משך חמישה חודשי קיץ בלבד. רשימת הערים, החזקות כלכלית בזכות שדות תעופה קטנים, היא עצומה. תשובת המדינה לשדה תעופה משלים ברמת דוד אינה מתייחסת לשיקולים מקומיים רבים שאין מקוםלפרטם בפנייה זו, ובמיוחד לאור העובדה שגם עתיד השדה ברמת דוד לוט בערפל".

לכתבות נוספות בנושא:
האם שדה התעופה יחזור לנמל חיפה?
אושרה לקידום תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל חיפה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות