banner
הבית הסקוטי ביפו // צילום: שירה שפיגלמן ממשרד אדריכלים נאור מימר
הבית הסקוטי ביפו // צילום: שירה שפיגלמן ממשרד אדריכלים נאור מימר

וויי בוקס תשקיע כ-30 מיליון שקל בשיפוץ 6 מבנים לשימור

המבנים ההיסטוריים משתרעים על פני כ-3,500 מ"ר וחברת וויי בוקס תשקיע כ-30 מיליון שקל בשיפוץ המבנים, כולל הבית הסקוטי ביפו, והם יושכרו לפרויקט מלונאי של רשת סלינה

תמונה: הבית הסקוטי ביפו // צילום: שירה שפיגלמן ממשרד אדריכלים נאור מימר

חברת וויי בוקס חתמה עם קבוצת אמפא, המייצגת את הרשת המלונאית סלינה בישראל, על הסכם להשכרת בית החולים האנגלי הידוע בכינוי "הבית הסקוטי" ביפו לתקופה של 13 שנים.

על פי ההסכם, וויי בוקס תשכיר לקבוצת אמפא שישה מבנים לשימור במתחם ברחוב יפת 52 בשכונת עג'מי ביפו. המבנים ההיסטוריים משתרעים על פני כ-3,500 מ"ר וחברת וויי בוקס תשקיע כ-30 מיליון שקל בשיפוץ המבנים, שימורם לטובת הפרויקט המלונאי והתאמתם לרשת סלינה.

התמורה לוויי בוקס תתבצע באחת משתי אופציות – תשלום של 5 מיליון שקל בתוספת מע"מ לכל שנה או 20% מהפדיון של הרשת במידה והוא יעמוד על יותר מ-30 מיליון שקל באותה שנה. כמו כן, החברה מדווחת כי התשלום יחל רק 36 חודשים לאחר מסירת הנכס כחלק מהסכם גרייס בין שני הצדדים.

יהודה גורסד, מנכ"ל חברת וויי בוקס: "כבר כשרכשנו את 'הבית הסקוטי' ביפו רצינו להביא למקום רשת מלונאית שונה מכל מה שהכרנו עד עכשיו, אך לא רצינו להפוך את המבנים לשימור למלון בוטיק 5 כוכבים. בשנים האחרונות יפו עוברת תהליך מרענן שבו צעירים רבים מגיע אליה. הקונספט של רשת סלינה, המשדר חדשנות ורעננות, התאים בדיוק למה שחיפשנו ואני שמח שהצלחנו להגיע להסכם בו שני הצדדים מרוצים".

סלינה היא רשת הוסטלים שהוקמה על ידי היזמים הישראלים דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי. לאחרונה החליטה הרשת לעלות לארץ וחתמה על הסכם שותפות עם קבוצת אמפא, במסגרתו תקים הוסטלים עם 5,000–7,000 מיטות בישראל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות