אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

אושר קידום השלב הראשון בפרויקט המטרו בגוש דן

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה על קידום תכניות מפורטות לשלושת קווי המטרו. מינהל התכנון: "ההחלטה התקבלה תוך בחינת השירות שיינתן למוקדים מטרופוליניים, קישוריות לאמצעי תחבורה ציבורית, התחדשות עירונית ועוד"

כרמלה קופר 15.04.2019

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) החליטה על קידום הכנת תוכניות מפורטות לשלושת קווי המטרו. מדובר בשלב הראשון להקמת פרוייקט המטרו בגוש דן, כאשר משמעות ההחלטה הינה סימון והגדרת השטח שיוקצה לטובת קווים אלו, תוך  הגבלת הוצאת היתרים בתחום התוואי המתוכנן.

"הוועדה השתכנעה, כי תוואי המטרו שהציעה חברת נת"ע משרת את מוקדי המטרופולין, עם זאת נותרו מספר סוגיות הנוגעות לתוואי המוצע עליהן החליטה הועדה, שייבחנו על ידה במהלך החודשים הקרובים, כדוגמת המעבר של קו M1 בערים הוד השרון וכפר סבא", נמסר ממינהל התכנון.

עוד ציינו במינהל כי הדיון נערך לאחר "תיאומים אינטנסיביים עם כל אחת מהרשויות המקומיות,  נציגי מחוזות מרכז ותל אביב ואגף תכנון אסטרטגי במינהל התכנון, תוך הקפדה על עקרונות מנחים של התכנית האסטרטגית 2040 בהובלת מינהל התכנון ובחינת השירות שיינתן למוקדים מטרופוליניים ועירוניים עיקריים נוספים, קישוריות לאמצעי תחבורה ציבורית, התחדשות עירונית ועוד". בהמשך להחלטה היום תחל הועדה בשלב הבא של  דיוק נוסף בתוואי הקווים ומיקומי התחנות, וכן יוכנו תסקירי השפעה על הסביבה שיבחנו את מכלול ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

יו"ר הות"ל וראש מטה הדיור, זאב בילסקי, ציין כי "היום באופן רישמי החלה מדינת ישראל לקדם את פרויקט המטרו. מדובר בפרויקט חשוב ברמה הלאומית בו מושקעים תקציבים רבים ועבודה רבה. המטרו הוא פתרון אחד מתוך סל פתרונות לחבורה ציבורית שמקדמת הוועדה לתשתיות לאומיות. יחד עם המטרו, מדינת ישראל, כמו מדינות אחרות מתקדמות בעולם, תאפשר תחבורה ציבורית איכותית שתפחית את המכוניות מהכבישים".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, ציינה כי "קידום המטרו הינו אחד מהצעדים החשובים לקידום פתרונות תחבורה במדינת ישראל בכלל ובמטרופולין תל אביב בפרט. מינהל התכנון מחויב לקידום הסטטוטורי של הפרויקטים, לאיכות שלו וללוחות זמנים, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות הרלוונטיות והמחוזות".

רשת המטרו תצטרף לתוכניות של קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שאושרו על ידי הות"ל ויצאו לביצוע בשנה האחרונה ולקו האדום הנמצא בביצוע ועתיד לפעול בשנת 2021, ומתוכנן לשרת כרבע מיליון נוסעים מדי יום. קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל מרמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון וראש העין במזרח, ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות