banner
הקיבוצים מכרו אופציה לבנייה בתמורה ל-45,000 שקל ליח"ד // depositphotos
הקיבוצים מכרו אופציה לבנייה בתמורה ל-45,000 שקל ליח"ד // depositphotos

הופקדה תוכנית מתאר כוללנית למועצה אזורית דרום השרון

התכנית כוללת תוספת של 3,000 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 45,000 תושבים עד שנת 2040

אילוסטרציה // depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, דוד לפלר, החליטה להפקיד תכנית מתאר כוללנית במועצה האזורית דרום השרון. מדובר בתכנית מתאר ראשונה למועצה אזורית במחוז מרכז. שטח התכנית משתרע על כ-96 אלף דונם, 31 יישובים: 20 מושבים, 7 קיבוצים, 3 יישובים קהילתיים, כולל המרכז החינוכי האוניברסיטאי-בית ברל. 

תכנית המתאר הכוללנית, שקודמה ע"י המועצה האזורית דרום השרון ולשכת התכנון – מחוז מרכז, חלה על כל שטחה המוניציפלי של המועצה אזורית ומטרתה התווית מדיניות התכנון במועצה לטווח הארוך על ידי פיתוח יישובי המועצה. במינהל התכנון מציינים כי: "התכנית קובעת את ייעודי הקרקע וזכויות הבנייה בתוך היישובים, הנחיות להכנת תכניות מפורטות, וכן הוראות בנושאי סביבה, תשתיות, שימור ועוד.  מתוך רצון לשמור ולעודד את החקלאות במועצה האזורית, נערכה לראשונה בחינה ע"י מינהל התכנון ומשרד החקלאות שקבעה כמה ובאילו אזורים ניתן לבנות לצרכי חקלאות כמו חממות, מבני שירות לצרכי החקלאות, רפתות, לולים, דירים". 

התכנית מציעה הגדלת הקיבולת התכנונית של המועצה ליעד אוכלוסייה של 45,000 תושבים ע"י הגדלת מכסת יחידות הדיור מ-11,000 היחידות דיור המאושרות כיום ל-14,000 יחידות דיור, וזאת בהתאם לקבוע בלוח 2 של תמ"א/1/35. סה"כ מדובר בתוספת של 3,000 יחידות דיור. כמו כן, התכנית קובעת עצמת זכויות (בשטחים הקיימים) של שני מוקדי התעסוקה המתוכננים במועצה- בנימין (ממזרח לכפר סבא) והרחבה של אזור התעסוקה עתיר ידע של כפר סבא. בנוסף, התכנית מציעה להקצות 500 מ"ר בתחום המושבים עבור מכירת תוצרת חקלאית.  התכנית כוללת הוראות לשמירת שני מסדרונות אקולוגיים ארציים- מסדרון אקולוגי לאורך ציר מרחב נחל הירקון ומסדרון נוסף שעובר ממזרח לכפר סבא בצפון והמשכו דרומה עד דרומית לראש העין.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי: "מדובר בתכנית ראשונה מסוגה במחוז מרכז, שמחד באה לשמור על הערכים של השטחים החקלאיים במרכז הארץ ע"י סימון של מסדרון אקולוגיים ושטחים לעיבוד חקלאי, ומאידך מתן מענה לצורכי הפיתוח של המועצה האזורית דרום השרון בהתאם לתכנית המתאר המחוזית".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות