banner
קו הזהוב - בנק ישראל // תוכנית אב לתחבורה ירושלים
קו הזהוב - בנק ישראל // תוכנית אב לתחבורה ירושלים

אושרה תוכנית "שלוחת המוזיאונים" עבור הקו הזהוב של הרכבת הקלה

נדחו ההתנגדויות לתוכנית והיא אושרה על ידי הוועדה המחוזית. יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, עו"ד עמיר שקד: "חשיבותו של הקו עולה לאור הגדלה משמעותית של היקפי הבינוי למשרדי הממשלה שלאורך התוואי, אשר נמצאים חלקם בשלבי הקמה"

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר את "שלוחת המוזיאונים" – התוואי המערבי עבור הקו הזהוב של הרכבת הקלה. הרכבת שתעבור בקריית בן גוריון (קריית הממשלה), תחבר את מוסדות השלטון ומוסדות התרבות שבקריית הממשלה עם רשת הרכבת הקלה העירונית. בתוך כך, הוועדה דנה בהתנגדויות שהוגשו על ידי מספר מוסדות ממשלה ותרבות, אשר טענו כי יש להעביר את הקו המדובר לשדרות רופין, ודחתה את הטענה. בין היתר התייחסה הוועדה "להפיכת התוואי לציר אורבני המשרת תחבורה ציבורית והולכי רגל, והמחבר בין המוסדות שלאורכו תוך שדרוג המרחב הציבורי שמביאה איתה הרכבת הקלה", כך נמסר ממינהל התכנון.

אורכו של התוואי 1.2 ק"מ והוא צפוי לעבור בשדרות רבין וברחובות זוסמן וקפלן. "התוואי המוצע הינו חלקו המערבי של הקו הזהוב של הרכבת הקלה כאשר חלקו המזרחי עתיד להגיע לעיר העתיקה ויוגש במסגרת תוכנית נפרדת (המקטע האמצעי של הקו המוזהב חופף לתוואי הקו האדום הקיים)", מציינים במינהל התכנון, "שלוחה זו מתחברת לקו הירוק ולקו האדום של הרכבת הקלה וישרת את מוסדות השלטון שבתוואי בהם בית המשפט העליון, בנק ישראל, משרדי ממשלה (החוץ, הפנים, האוצר, ומשרד רה"מ), ואת משכן הכנסת. כמו כן, הקו ישרת את מוסדות התרבות ופנאי באזור וביניהם הספריה הלאומית, מוזיאון ישראל, גן הוורדים ומתחם הסינמה סיטי". התוכנית כוללת שלוש תחנות- בסמוך לבנק ישראל, בחזית הספריה הלאומית ובמוזיאון ישראל.

התוכנית כוללות עוד חניון ציבורי תת קרקעי בן 4 קומות, המיועד לאוטובוסים ורכבים פרטיים, תוך העברת החניון שבחזית מוזיאון ישראל לתת הקרקע והקמת כיכר עירונית.

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, עו"ד עמיר שקד, מסר כי: "חשיבותו של הקו, נובעת הן ממספר הנוסעים הצפויים להשתמש בו, והן מאופי המוסדות שלאורך התוואי. הקו צפוי לשרת את העובדים הרבים המועסקים בקריית הממשלה ובסביבתה, וכן את המבקרים הרבים במוקדי התיירות באזור. חשיבותו של הקו עולה לאור הגדלה משמעותית של היקפי הבינוי למשרדי הממשלה שלאורך התוואי, אשר נמצאים חלקם בשלבי הקמה".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "התוכנית צפויה לחבר שכונות רבות בעיר למשרדי הממשלה, לבית המשפט העליון, לכנסת ישראל, לבנק ישראל ולמספר מוקדי תיירות, בהם מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, הספרייה הלאומית והפארק הרובעי גן הוורדים, וכן מוסדות נוספים העתידים לקום באזור כגון האקדמיה ללשון העברית ומוזיאון הטבע. אני רואה חשיבות רבה בהנגשת מוקדים אלה לכלל אוכלוסיית העיר, כמו גם לתיירים הרבים המבקרים בעיר, ורואה ברכבת הקלה אמצעי להסעת המונים ראוי למימוש מטרה זו.

"הכיכר העירונית המוצעת בתוכנית תתרום באופן משמעותי למרחב הציבורי ולפעילות הפנאי בעיר. מדובר במיקום ראוי לכיכר עירונית, אשר תאפשר קיום אירועים ציבוריים בקרבה למוסדות תרבות ובריחוק מבתים פרטיים, באופן המאפשר שימוש בכיכר ללא הפרעה למגורים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות