banner
שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית
שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית

הערים המועדפות לקידום תוכניות התחדשות עירונית

קבינט הדיור הכריז על קידום מתחמים מועדפים בנתניה, לוד, כפר סבא, נתיבות ושיבלי, אשר יקודמו במסלול המהיר של הותמ"ל

תמונה: שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית

קבינט הדיור, בראשותו של שר האוצר משה כחלון, הכריז היום על קידום של מתחמים מועדפים לדיור  שהגישו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. משרד הבינוי והשיכון הגיש מתחמים להתחדשות עירונית נתניה ובלוד, רשות מקרקעי ישראל הגישה מתחמים בכפר סבא, נתיבות ובשיבלי. מדובר בתוכניות במתחמים שיקודמו במסלול המהיר של הותמ"ל.

1300 יח"ד בנתניה
במסגרת התיקון האחרון לחוק הותמ"ל, אשר מאפשר לוועדה לקדם תכניות להתחדשות עירונית בערים, הוצעו על ידי משרד הבינוי והשיכון שני מתחמים בנתניה ובלוד. כך במתחם להתחדשות עירונית, קרית נורדאו בנתניה, מצויות כיום כ-200 יח"ד ובמסגרת פינוי בינוי צפויות להבנות בתחומו 850 יח"ד, תוך מתן מענה לצרכי העיר. כמו כן במתחם  להתחדשות עירונית, לאה גולדברג – לוד, מצויות כיום כ-200 יח"ד ובמסגרת פינוי בינוי צפויות להבנות בתחומו כ-1,300 יח"ד בבניה מדורגת וגבוהה, תוך הוספת חיבור של השכונה מעל מסילת הרכבת הסמוכה והשתלבות מיטבית בין חלקה המזרחי והמערבי של העיר לוד.

4500 יח"ד בכפר סבא
המתחמים שהוגשו על ידי רשות מקרקעי ישראל – מתחם צפון כפר סבא יכלול תוספת של כ-4500 יח"ד וכן ייעודי מסחר מקומיים ושטחים עבור מבני ציבור פארקים וגנים, הנדרשים עבור השכונה והעיר: "פיתוח מתחם זה יאפשר תוספת נרחבת של יח"ד באזור הביקוש במרכז הארץ תוך ניצול מיטבי של משאב הקרקע", נמסר ממשרד האוצר.

מתחם כרמי שיבלי ממוקם בחלקו הצפוני של הישוב שיבלי וכולל תוספת של 600 יח"ד וכן שטחים עבור שימושי מסחר, מבני ציבור, ושטחים פתוחים הנדרשים עבור הישוב. המתחם הצפוי בנתיבות כולל כ-1,400 יח"ד וכן שטחי תעסוקה מסחר ומלונאות והוא צפוי להשלים את יתר התכניות שקודמו בנתיבות לצורך חיזוקה כעיר מרכזית בדרום, בעלת בסיס כלכלי איתן. כמו כן הנחה קבינט הדיור את הגורמים המקצועיים במשרדים השונים לדון ולהגיש הצעה להכרזת מתחם ביקנעם, לאחר עבודת מטה שתיערך בעניין.

חידוש הכרזה על מתחמים בג'דידה מכר, בן שמן וקריית אתא
עוד עלתה בקבינט הדיור ההתייחסות לבקשות מינהל התכנון לעדכון תחום הכרזה של תכניות שונות שהוכרזו בעבר: "זאת במסגרת קידום התכניות בותמ"ל, בה נבחנות סוגיות שונות אשר יבטיחו לבסוף הקמת שכונות איכותיות ולצידן פתרונות תשתית למתחם המגורים עצמו וליישוב בכלל. על כן, הוחלט בקבינט על עדכון תחום ההכרזה של המתחמים ג'דידה מכר, בן שמן (לוד), וקרית אתא דרום וצפון", נמסר מהאוצר.

כך למשל, מסבירים באוצר, במתחם בן שמן ההרחבה נועדה לשם תוספת של התחדשות עירונית לעיר לוד, ההרחבה בג'דידה מכר נועדה לשדרג את הדרכים האזוריים הסמוכים לישוב וכן, הסדרת בריכה לאספקת מים, הסטת קווי מתח עילי, ושדרוג מתקן טיהור שפכים אזורי, וההרחבה בקרית אתא נועדה לאפשר הסטת קו מקורות, חיבורים לרשת הדרכים האזורית, חיבור לציר רכבת קלה והוספת שטחי תעסוקה ושטחים למרכז רפואי.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות