banner
משמאל ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, השר זאב אלקין ודיירים חדשים // יצחק הררי
משמאל ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, השר זאב אלקין ודיירים חדשים // יצחק הררי

דיור ציבורי: החל אכלוס בית גיל הזהב הגדול בארץ הכולל 2,650 יח"ד

הדירות יושכרו בתשלום סמלי של 300 שקלים לחודש, בין היתר לניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים

 

החל אכלוס פרויקט גיל הזהב הגדול בארץ, בעיר אשקלון, והוא כולל 2,650 דירות המיועדות לקשישים, זכאי דיור ציבורי. במסגרת הפרויקט נבנו 3 מגדלים בני 20 קומות כל אחד מהם כולל 471 יח"ד עם דירות בנות 2 חדרים – סלון וחדר שינה, שמשמש גם כממ"ד.

הפרויקט ממוקם על קרקע של הסוכנות היהודית, ברחוב בן גוריון, והדירות יושכרו בתשלום סמלי של 300 שקלים לחודש, בין היתר לניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים. בתוך כך, חברת עמיגור תספק לדיירים פעילות תרבות, אם בית, ליווי סוציאלי ותחזוקת השטחים הציבוריים.

השר זאב אלקין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם // יצחק הררי
השר זאב אלקין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם // יצחק הררי

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין סייר במתחם, ואמר כי: "זהו פרויקט שאנחנו מאוד גאים בו במשרד השיכון ומגיע יישר כח לאחד מקודמיי, השר יואב גלנט, שבזמנו כשאני הייתי שר הקליטה והוא שר השיכון נלחמנו על ההחלטה הזו. מה שפעם היה מספרים על הנייר הפך לדירות אמיתיות. הניסיון המוצלח הוביל לכך שבתקציב הזה אני כבר כשר השיכון סיכמתי עם משרד האוצר על תוספת של עוד 3,000 יחידות דיור כאלה בכל הארץ.

לדיור הציבורי נוסף נדבך של השלמת שכר דירה. שני מהלכים אלו יחד מביאים פתרון לאוכלוסיית הקשישים. חובתנו היא להביא לפיתרון עבורם. הגענו לשנים של האיכלוסים ובעזרת השם כמה שיותר לפרוייקט החדש".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מסר כי: "לפני כשלוש שנים היינו החלוצים לקחת חלק בפרויקט הלאומי והערכי הזה ובימים אלו אנחנו מאכלסים את הבניינים החדשים בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, עמיגור והסוכנות היהודית. לראות את התושבים הוותיקים שלנו, בני הגיל השלישי, שהיו מחוסרי דיור נכנסים לדירות מרווחות, ממוגנות ומאובזרות במיקום ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, שווה את הכל. זו המחויבות שלנו לדאוג לרווחתה של האוכלוסייה הבוגרת, בהם ניצולי שואה, ואני מברך על הזכות שניתנה לנו". 

השר זאב אלקין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם // עמיגור
השר זאב אלקין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם // עמיגור

לדברי מנכ"ל עמיגור, יובל פרנקל: "המגדלים החדשים הם פרויקט דגל מרכזי של עמיגור שנבנו בסטנדרטים גבוהים ובזמן שיא, במטרה ולסייע למבקשי הדיור אשר מרביתם קשישים וניצולי שואה דלי אמצעים. בשנים האחרונות אנו עושים מאמצים רבים במטרה להבטיח דיור איכותי עם תנאים ראויים במיקומים מרכזיים וכך עשינו גם באשקלון. אנו מודים לסוכנות היהודית ולתורמים שעוזרים ומסייעים לנו בעבור בניית יחידות הדיור החדשות לדיור הציבורי ומבטיחים שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך ולבצע פרויקטים כאלו ולדאוג לרווחת הדיירים."

עמיגור מנהלת כיום כ -6,000 יחידות דיור ב-56 בתי גיל זהב, בהם מתגוררת אוכלוסייה של כ-7,000 קשישים, מרביתם עולים חדשים. החברה מדווחת עוד כי היא בונה בימים אלה 111 יח"ד בהרצליה, 220 יח"ד באשדוד, 111 יח"ד בבאר שבע ו- 624 יח"ד בשני מתחמים בנתניה. "בשנה הקרובה תחל בנייתם של פרויקטים נוספים בבת-ים במסגרתו ייבנו 300 יח"ד, בתל אביב 90 יח"ד וברחובות, 120 יח"ד, זאת לצד השלמת בנין חדש בתל אביב שאוכלס במלואו בשבועות האחרונים", כך נמסר.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות