banner
שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון // צילום: פוטו מרסלו
שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון // צילום: פוטו מרסלו

"כל עוד השר כחלון כאן וכל עוד אני כאן, תהיה תוכנית מחיר למשתכן"

כך אמרה שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון בכנס השנתי של ארגון הקבלנים תל אביב והמרכז. השרה התייחסה להחלטה לגנוז את תמ"א 38, ואמרה כי: "תכנית חדשה ורלוונטית בוא תבוא במקום התמ"א 38 ותעסוק בתקינה רלוונטית"

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, אמרה בכנס הנדל״ן השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז כי: "היום הוארכה התוכנית מחיר למשתכן וזו בשורה טובה. הוארך החלק של ההנחה על הקרקעות. אני מקווה שאנחנו נשלים את המהלך בישיבת הממשלה הקרובה ואת נושא הסיבסוד של הפיתוח. ואת נושא המענקים שזה בעצם מרכיב את התוכנית כולה כדי שהיא תהיה שהיא אפקטיבית בכל רחבי הארץ ולא רק באיזורים מסויימים. זו התשובה לכל מי ששאל- התוכנית מחיר למשתכן תימשך כל עוד השר כחלון כאן וכל עוד אני כאן, תהיה תוכנית מחיר למשתכן. ונכון שיהיו לה התאמות נדרשות״.

בנושא תמ״א 38 אמרה השרה: ״תחום הנדל"ן רעש וגעש רק לפני כמה שבועות כאשר כינסתי בלשכתי את מנהל תכנון, משרד המשפטים והאוצר כדי לדון בגורלה של תכנית תמא 38. הסיכום שהושג, לפיו התכנית תסתיים בעוד כשלוש שנים מהווה בשורה חשובה שלא רק תסדיר את השוק הפרטי כי אם תאפשר תיקון חברתי עמוק היכן שפעלו עד כה אינטרסים כלכליים בלבד. ההחלטה לביטול תכנית תמא 38, נבעה מהבנה כי בחלוף השנים התכנית לא מימשה את ייעודה, והפכה פעמים רבות למפגע תכנוני ואבן רחיים על צווארן של הרשויות. תכנית שמטרתה הראשונית היתה לסייע במיגון מפני רעידות אדמה, הפכה בחלוף השנים לצינור תכנוני לאוכלוסיות חזקות בלבד, והותירה שוב את הפריפרייה ואת האוכלוסיות החלשות – ללא חידוש וללא מיגון מפני רעידות אדמה. היום אין ספק כי תהליכי התחדשות עירוניים צריכים להיות מוגדרים כיעד לאומי בתחום הדיור, שכן הם חשובים לא רק בהיבטים האורבניים כי אם חיוניים צמצום פערים בין שכונות חדשות לוותיקות ובין ערים חזקות לחלשות. תכנית חדשה ורלוונטית בוא תבוא במקום התמ"א 38 ותעסוק בתקינה רלוונטית שנותנת מענה לצרכי ציבור ולמימוש נכון יותר באיזורי פריפריה גיאוגרפית וחברתית״. 

כמו כן, התייחסה השרה לעזיבת העובדים הסינים בסוף השנה ואמרה: ״משרד הבינוי והשיכון יקיים מיונים לעובדים בסין בעוד כשבועיים וזאת על מנת להבטיח קיומם של ידיים עובדות זמינות לקבלנים בישראל. ובאשר לבטיחות? העובדים הסינים עוברים הכשרות בטיחות טרם הגעתם לישראל, ואנו מקווים שבשנת 2020 (ובכפוף לתקצוב מתאים) נרחיב את זה כך שכל העובדים הזרים יעברו הכשרות בטיחות טרם התחלת עבודתם בישראל. כך נוכל  לסייע בידי היזמים, והקבלנים מנוע הצמיחה של הענף, נוכל להמשיך ולהגביר את התחלות הבנייה והחשוב מכל- נוכל לחזק בצעד נוסף את היבטי הבטיחות בבניה ושמירה על חיי אדם״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות