banner
הדמיית פרוייקט // משרד מייזלץ כסיף
הדמיית פרוייקט // משרד מייזלץ כסיף

פינוי בסיס חיל הים באילת: על שטח הבסיס יוקמו כ-1,000 יחידות דיור למגורים ומלונאות

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה את עקרונות פינוי בסיס חיל הים זיס באילת, המשתרע על פני כ- 100 דונם לטובת שיווק קרקע ל- 400 יח"ד, כ- 654 חדרי מלון  ושטחי תעסוקה ומסחר. העלות נאמדת בכ-350 מיליון שקל

 

ההנהלה אישרה את עקרונות ההסכם שעתיד להיחתם  בין רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון ומשרד האוצר,  לפינוי בסיס חיל הים "זיס" באילת, אשר קובע כי פינויו של הבסיס ייעשה בהדרגה החל מעוד שנה וחצי בשלביות, למשך כ-7.5 שנים.  

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת על רצועת החוף, משני עבריו של כביש 90, כאשר ה"מחנה העליון", ששטחו 83 דונמים ממוקם מערבית לכביש 90 בצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף המשמשים נמל צבאי ימי על שטח של 72 דונמים. 

במתווה ההסכם נקבע כי שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי, דבר שיביא לפינוי כ-20 דונמים על קו החוף על ידי משרד הביטחון, בנוסף ל- 83 דונמים שיתפנו כאמור במחנה העליון. בסך הכל יתפנו כ- 103 דונם.  בשטחים המפונים עתידות להיבנות כ- 400 יח"ד למגורים, 654 יחידות למלונאות, שטחי תעסוקה בשטח של 11,920 מ"ר ושטחי מסחר בשטח של 24,235 מ"ר, תוך הרחבת שכונת שחמון השוכנת בסמוך לחלקו המערבי של הבסיס.

על פי המתווה, פינוי חלקי מחנה עליון צפוי להמשך שנה וחצי ואילו יתרת שטח המחנה העליון יימשך כחמש שנים ושלושה חודשים. פינוי השטח בחלק הצפוני של המחנה התחתון ובשטח בחלק הדרומי של המחנה התחתון יימשכו כשבע וחצי שנים. מימון עלות העתקת הבסיס והתכנסותו כאמור נאמדת בכ-350 מלש"ח אשר ימומנו במשותף על ידי רמ"י ומשרד הביטחון.  ההסכם  שיחתם  יתווסף להסכמים נוספים אותה הובילה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בעיר אילת. 

יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית
יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רצועת החוף  הדרומית שאורכה 9 ק"מ, אשר נותרה לא מפותחת, הינה הזדמנות יוצאת דופן להעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי של אילת ולפיתוחה באמצעות יצירת מרחבי תיירות ונופש, מיזמים מלונאים, מחד  והגדלת היצע יחידות הדיור של העיר לשנים הבאות מאידך. זהו צעד נוסף במסגרת מהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים ושינוי  יעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן לטובת יעול השימוש בהן למטרות אזרחיות להגדלת היצע יחידות הדיור ולמטרות תעסוקה מסחר ותיירות".

ברמ"י ציינו עוד כי: "להסכם האסטרטגי  שעתיד להיחתם  תועלות לכל הצדדים המעורבים.  בסיס חיל הים ממוקם כיום במיקום מרכזי בעיר אילת והימצאותו מקשה על המשך התפתחותה של העיר, כך שכעת, עם פינויו תתאפשר הקמת שכונת מגורים איכותית בסמיכות לחוף ולחיבור טוב יותר בין חלקה הצפוני של העיר לחלקה הדרומי. בנוסף, פינוי הבסיס ישפר את הקישוריות שבין העיר לחוף הים ויאפשר גישה קלה יותר לתושבי השכונות הסמוכות לחוף הים מדרום ומצפון לבסיס". 

את גיבוש ההסכם הובילו אלון יפרח, ראש יחידת מתוו"ה במשרד הביטחון ומאיר פרי, מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות