banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

אחרי הרשויות המקומיות גם המדינה מתגייסת: אושר מסלול מהיר להקמת ממ"דים

רבות מהרשויות המקומיות בישראל הכריזו אחרי מבצע "שומר חומות" על קיצורי הליכי הרישוי להקמת ממ"ד בדירות קיימות. כעת המועצה הארצית מצטרפת למהלך המתבקש ומאשרת צמצום הרגולציה והעלויות

 

בשורות חשובות לשעת חירום: המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות יו"ר מטה התכנון, שלומי הייזלר, אישרה הקלה בתקנות התכנון והבנייה הנוגעות להליכי הרישוי של מרחב מוגן דירתי (ממ"ד), במהלך שהוביל מינהל התכנון בשיתוף פיקוד העורף. על פי הנוסח שאושר על הבקשה להקמת ממ"ד בדירה קיימת יחול פטור מהחובה לבקש מידע להיתר החלה כיום על כלל הבקשות להיתר, התוכנית הראשית של הבקשה להיתר תצומצם ותתמקד רק בתוספת הממ"ד, לרבות בתוכניות, בחישוב השטחים ובמפת המדידה. בנוסף, יידרשו רק שלושה נספחים הכרחיים. 

יש לציין כי אישור ההקלות של המועצה הארצית מגיע אחרי שרשויות רבות בישראל לקחו את המושכת לידיים עם סיום מבצע "שומר חומות" והכריזו על מסלולים ירוקים לקידום היתרים לבניית ממ"דים. ההקלות המדוברות בשילוב עם תמריצי ומדריכי הרשויות, צפויות לסייע לאזרחים בכנת מיגון מתאים לשעת חירום. 

ממינהל התכנון נמסר כי "ההקלות כוללות צמצום הנטל הרגולטורי, לוחות הזמנים והעלויות הכרוכים בהליכי הרישוי למיגון יחידות דיור קיימות. ההקלות באות לידי ביטוי בעיקר בפטור ממידע להיתר, דבר החוסך על פי ההערה כ- 30 יום ובאופן הגשת המסמכים הנדרשים להיתר. השינוי מקל ומפשט הן את הליך הגשת הבקשה להיתר והן את בדיקתה בוועדה המקומית ואנו צופים כי בכך יוסר חסם ותתאפשר הקמת ממ"דים בצורה מהירה וקלה בכל רחבי הארץ", אומרים במינהל, "ההקלות נועדו לאפשר הן לאזרחים פרטיים והן למדינה למגן באופן מהיר מבנים למגורים אשר אין בהם פתרון מיגון תקני, בכל רחבי הארץ, בין אם על ידי הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ובין אם על ידי מיגון חדר במבנים קיימים".

שרת הפנים, איילת שקד, מסרה כי: "עם כניסתי לתפקיד, הצהרתי שבכוונתי להוריד ככל הניתן רגולציה בכל הקשור לתחום התכנון ובנייה. התקנות שאושרו היום, מעבר להיותן עוד צעד חשוב בהורדת רגולציה, הן תקנות מצילות חיים שיביאו לקיצור לוחות הזמנים בהוצאת היתר לממ"ד בכל דירה בצורה מהירה ופשוטה". 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות