banner
אירוע חתימת ההסכם // דוברות אום אל פחם
אירוע חתימת ההסכם // דוברות אום אל פחם

אום אל פאחם: הסכם גג ראשון במגזר הערבי הכולל כ- 15 אלף יח"ד בהשקעה של כ-800 מיליון שקל

לראשונה חותמת ממשלת ישראל על הסכם גג במגזר הערבי עם עיריית אום אל פאחם, הכולל כ-15,000 יח"ד שצפויות להכפיל את האוכלוסייה. תקציבי הפיתוח בסך כולל של כ-800 מיליון שקל ימומנו על ידי רשות מקרקעי ישראל

הסכם הגג החדש, שקודם על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יוסיף לעיר השלישית בגודלה במגזר הערבי, עוד  15,000 יח"ד וצפוי להכפיל את אוכלוסייתה, המונה כיום כ 57,000 איש.  על פי הדיווח ההיקף הכולל של ההשקעה בפיתוח בעיר עומד על כ- 800 מיליון שקל, כאשר יחד עם אישור הסכם הגג אושר קדם מימון על סך 35 מיליון שקל לתכנון וביצוע תשתיות על מכח ההסכם. תקציבי הפיתוח ימומנו על ידי רשות מקרקעי ישראל ויבוצעו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית ובפיקוח רמ"י. 

ראש העיר ד"ר סמיר מחמיד, מסר עם חתימת ההסכם כי: "מימוש תוכניות הבינוי יאפשר הקמת שכונות מודרניות , הסדרת בתים חסרי היתר,פיתוח תשתיות בשכונות חדשות וותיקות. שר מהוות אמצעי חשוב ומנוף כלכלי לפיתוח העיר".   

במסגרת הסכם הגג  יבנו  כ- 15,683 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר, מתוכם כ 5,300 יח"ד על קרקעות המדינה "אשר יאיצו את התפתחות העיר וצמיחתה ויאפשרו מציאת פתרונות דיור גם לבני המקום", כך נמסר מרמ"י. באום אל פחם ששטחה כ 26 אלף דונם, רק כמחצית מהקרקעות הן אדמות מדינה והיתר הן קרקעות פרטיות.  

הבנייה  המתוכננת בעיר תתבצע בשבעה מתחמים, ביניהם עראק אל שבאב בו יוקמו כ- 5,311 יח"ד, מתוכן 2,554 יח"ד על קרקעות מדינה, עין ג'ראר בו יוקמו כ 4,122 יח"ד, מתוכן כ 1,009 יח"ד על קרקעות מדינה, תכנית צפון מזרח בה יוקמו כ- 6,000 יח"ד, מתוכן 1,330 יח"ד על קרקעות מדינה ומתחמים נוספים במרכז העיר. במסגרת ההסכם תשווק רמ"י במרוכז כ- 1350  יח"ד  במתחמים המאושרים במרכז העיר ומסרה עוד כי בכוונת הצדדים לשווק כבר השנה חלק מתכנית עראק אל שבאב. 

עיקרי עבודות הפיתוח כוללות ביצוע גשר מעל כביש 65, סלילת כבישים חדשים והסדרת כבישים קיימים בשטח העיר, הסדרת פתרונות ניקוז, הקמת פארקים ושטחים ציבוריים, העתקת תשתיות חשמל ותקשורת ומיגון אקוסטי למניעת רעש בשטחים הצמודים לכביש 65.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר כי: "היום אנחנו מגשימים את חזונו של ראש התנועה הרוויזיוניסטית וראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי ז"ל. אכן הגיע זמן לא רק להבטיח אלא גם להגשים. אני רואה בהסכם הזה פריצת דרך משמעותית שתביא להצטרפות של ערים ערביות נוספות להסכמי גג. מאום אל פאחם תצא הבשורה לחברה הערבית בישראל כולה".

מנהל רשות מקרקעי ישראל,  יעקב קוינט, מסר כי: אני מברך על כך שההסכם הראשון במגזר  הערבי, שעמלנו עליו רבות ברשות מקרקעי ישראל , קרם עור וגידים. אנו מאמינים שהסכם זה יביא לפיתוח משמעותי של העיר אום אל פחם.  אנו ברמ"י רואים בהסכמי הגג כלי חשוב לקידום שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות, ולהגדלה משמעותית של היקפי יחידות הדיור המשווקות בתחומן". 

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, מסרה כי: "הסכם הגג הזה הוא הסכם ראשון ברשות ערבית אבל ממש לא האחרון. באמצעות המהלך הזה, שהוא חלק מתכנית חומש רחבה, אנחנו מבקשים לקדם שוויון בישראל ולצמצם את הפערים הכלכליים והחברתיים".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות