banner
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

מעקב אחר חשיפת "מגדילים": אושרה לראשונה בארץ תוכנית לקרקע משלימה לפינוי בינוי, במקומה של מחיר למשתכן

כפי שנחשף ב"מגדילים" אשקלון היא העיר הראשונה בארץ שביטלה מכרז "מחיר למשתכן" לטובת קרקע משלימה להתחדשות עירונית, בתוכנית אשר אושרה כעת בוועדה המקומית. בעקבות המהלך התקדימי הוכפל מספר הדירות

הועדה המקומית באשקלון אישרה תכנית ייחודית המשריינת קרקע משלימה עבור תכנית התחדשות עירונית. כפי שנחשף ב"מגדילים", אשקלון היא העיר הראשונה בארץ שביטלה מכרז "מחיר למשתכן" לטובת קרקע משלימה להתחדשות עירונית. ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אומרים השבוע כי: "ההתחדשות העירונית בערי הפריפריה נתקלת פעמים רבות בקשיים ובחסמים, אולם החסם המשמעותי הוא יצירת הכדאיות הכלכלית לפרויקטים. כעת, הועדה המקומית אשקלון המליצה על הפקדת תכנית חדשה המגדילה את היקף זכויות הבניה. בכך שוריינה קרקע משלימה אשר תבטיח את הכדאיות הכלכלית לפרויקט עתידי אשר ייצא לפועל באשקלון". 

כיום באשקלון נמצאות מספר תכניות התחדשות עירונית בתכנון, רובן באזורים הוותיקים של העיר. הקרקע האמורה ממוקמת בפינת הרחובות אלי כהן ויצחק רבין בעיר. התוכנית החדשה תכלול כ-280 יחידות דיור חדשות, תוספת של כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-3,000 מ"ר שטחים למוסדות ומבני ציבור, פיתוח שטחים ירוקים להקמת פארק שכונתי וגני שעשועים בהיקף של כ-3 דונם. 

בנוסף, התוכנית כוללת הסדרת שטחי חניה לטובת תושבי השכונה הגרים בה היום, וחניון תת קרקעי לדיירים החדשים. כאמור, כפי שנחשף ב"מגדילים", מספר יחידות הדיור בתכנית זו הוכפל בהשוואה לתכנון המקורי במסגרת תכנית מחיר למשתכן וזוהי הפעם הראשונה בה מגרש שיועד לבניה 'רגילה' בקרקע פנויה, מסווגת כקרקע משלימה לקידום פינוי-בינוי.  

את המהלך הובילה המינהלת להתחדשות עירונית באשקלון, בתמיכת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יחד עם ראש העיר ומהנדסת העיר. 

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מסר כי: "מדובר במהלך ייחודי שיקצר באופן משמעותי את התהליכים ויביא את בשורת ההתחדשות העירונית לאשקלון. אני מברך את המינהלת העירונית על היצירתיות שהביאה להגיית הרעיון והוצאתו לפועל. לצערנו לא ניתן להביא להיקפים גדולים של התחדשות עירונית בערי הפריפריה, וכאן בא לידי ביטוי פתרון יוצא דופן ומשמעותי. הרשות הממשלתית פועלת בכדי להרחיב את פרויקטי ההתחדשות העירונית בערי הפריפריה ביתר שאת, בכדי לחדש את השכונות הישנות ובעיקר בכדי למגן אותן".

תמ"א 38 אשקלון | תומר גלאם ראש עיריית אשקלון // צילום: דודו דפוס גוונים
תומר גלאם ראש עיריית אשקלון // צילום: דודו דפוס גוונים

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "מדובר במהלך חשוב לאין ערוך אשר נועד להוציא לפועל תוכנית מקיפה, רחבה ואיכותית יותר במקום מרכזי ואסטרטגי בעיר. התוכנית החדשה נולדה לאחר שקיימתי סיור עם קבינט הדיור ונציגי רשות מקרקעי ישראל בשטח ובו דרשתי להקצות את הקרקע האסטרטגית הזו לטובת קרקע משלימה. התכנית החדשה נותנת מענה טוב ונכון יותר לצרכים של תושבי העיר בשכונות הוותיקות והיא נועדה להיטיב ולשפר את איכות חייהם כמו גם לחדש את פניה של העיר. ייעודה של הקרקע כקרקע משלימה הוא הסיבה היחידה שאני הוריתי על הכפלת כמות יחידות הדיור וזאת כדי לחזק ולקדם את ההתחדשות העירונית באשקלון".

גדעון קינג // באדיבות העירייה
גדעון קינג // באדיבות העירייה

גדעון קינג, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה מצד כל הנוגעים בדבר ומקווים שהדבר יאפשר ייעוד של קרקעות נוספות ברחבי העיר כ"קרקעות משלימות" באופן שיאפשר קידום והוצאה לפועל של פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי אשקלון. אני קורא ליזמי ההתחדשות העירונית למהר ולקדם תכניות התחדשות עירונית שתתבססנה על קרקעות משלימות כגון זו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות