banner
חיים אביטן // צילום: נחום סגל
חיים אביטן // צילום: נחום סגל

בשורה: כ- 40,000 יח"ד חדשות יתווספו לשמונה שכונות בישראל

8 שכונות ברחבי הארץ זכו לתקציבי תכנון התחדשות עירונית במסלול שכונתי, בהשקעה של 12 מיליון שקל ותוספת של כ- 39,588  יח"ד חדשות. חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "לשמחתי הרבה בסבב זה הגישו בקשה ערי פריפריה הנמצאות בסיכון סיסמי גבוה"

חיים אביטן // צילום: נחום סגל

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תשקיע 12 מיליון שקלים בתכנון של כ- 40,000 יחידות דיור חדשות שיתווספו לשמונה שכונות בערים ברחבי הארץ: טבריה, צפת, חיפה, כפר סבא, פתח-תקווה, רמת-גן, גבעתיים וחולון. סכום זה מתווסף ל- 14 מיליון השקלים שהושקעו בארבע ערים נוספות בתחילת השנה, כך דיווח היום יו"ר הרשות, חיים אביטן. 

ההשקעה האמורה מהווה חלק ממהלכים של הרשות במסלול תכנון שכונתי, הכולל תכניות מתאר ומסמכי מדיניות להתחדשות עירונית ובכך תתקצב הרשות תכנון של  39,588 יחידות דיור חדשות, שיתווספו ל-20,057 יחידות דיור קיימות בשמונה ערים ברחבי הארץ. 

"הערים שנבחרו הן בעלות פוטנציאל להתחדשות עירונית, או כאלה בהן קיים סיכון סיסמי ואין כדאיות כלכלית", אומרים ברשות, "לאחר תכנון התכניות או מסמכי המדיניות בשכונות הוותיקות של הערים, יזמים פרטיים יקדמו תכנון מפורט ויוציאו לפועל את הבנייה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ולאחר קבלת הסכמה מבעלי הדירות". 

39,588 יח"ד חדשות יתווספו לשמונה שכונות בישראל,

זרקור מיוחד שמו ברשות על הערים טבריה וצפת, בעלות סיכון סיסמי גבוה, אשר תקבלנה מימון לתכנון אלפי יחידות דיור בשטחן. בעיר טבריה יתוכננו 4,000 יחידות דיור בשכונת קריית משה הנמצאת בסמוך למרכז העיר, מתוכן 3,000 יח"ד תוספתיות והשאר קיימות. במסגרת התכנון, מוצעת גם תוספת של שטחי מסחר ותעסוקה. עיריית צפת ביקשה לחדש את שכונת כנען, הממוקמת בסמוך לעיר העתיקה ולתכנן 5,100 יח"ד, מתוכן 3,952 תוספתיות והשאר קיימות. השכונה קרובה לצירי תחבורה ראשיים ולמרכז מסחרי גדול, ומבניה הוקמו בשנות ה- 50. 

עיריית חיפה הגישה בקשה לתכנון של 4,800 יחידות דיור תוספתיות בשכונת קריית שפרינצק ובשכונת רמת שאול, הממוקמות על מורדות הכרמל. היחידות החדשות ייבנו לצידן של 4,200 יחידות הקיימות בשכונות. 

עיריית פתח-תקווה הגישה בקשה לחידוש שכונת יוספטל בעיר, הסמוכה לכביש 40, עם תכנון של 4,700 יחידות דיור חדשות, לצידן של 1,256 יחידות קיימות. השכונה מאופיינת בשיכונים ותיקים שנבנו בשנות ה- 50 ובתשתיות ישנות. 

בכפר סבא ביקשו לשקם את לב העיר, שבמרכזו רחוב ויצמן הכולל מסחר, משרדים, מבני ציבור וכן, את מבנה העירייה, עם 8,146 יחידות דיור תוספתיות, לצד 4,243 יחידות דיור קיימות. באיזור זה עתיד לעבור קו מטרו. 

גם עיריית רמת גן מקדמת התחדשות עירונית בשכונת רמת עמידר, הנמצאת בסמוך לכביש 4 ולאוניברסיטת בר-אילן, עם 9,000 יחידות דיור, מתוכן 6,090 תוספתיות, והשאר קיימות. 

בגבעתיים יתוכננו 5,400 יחידות דיור חדשות לצידן של 1,800 קיימות, בשכונת בן גוריון בצפון מזרח העיר. שכונה זו סומנה בתכנית המתאר הכוללנית לעיר המתגבשת בימים אלו, כאזור להתחדשות עירונית אינטנסיבית. בתחומי השכונה עתידים לעבור הקו הצהוב של הרכבת הקלה וקו מטרו.

עיריית חולון נכנסה לרשימה עם שכונת ג'סי כהן הישנה, תוכנית שתכלול תוספת של 3,500 יחידות דיור חדשות, לצד  3,500 יחידות דיור קיימות. השכונה סומנה כאזור להתחדשות עירונית במסגרת תכנית המתאר הכוללנית לעיר, וממוקמת בסמוך לנתיבי איילון ולשתי תחנות של רכבת ישראל.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "לשמחתי הרבה בסבב זה הגישו בקשה ערי פריפריה הנמצאות בסיכון סיסמי גבוה, ואני שמח שההתחדשות העירונית תתאפשר גם בהן. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שמה לה למטרה להגיע לכל מקום בארץ, בין אם במרכז ובין אם בפריפריה, בכדי לחדש את השכונות הוותיקות ולהפוך את המבנים בהן לבטוחים ונעימים יותר למגורים. אני מאמין שהשקעתנו תיתן זריקת מרץ לערים הללו, להמשיך ולקדם תהליכי התחדשות עירונית ביתר שאת".

גורי נדלר, ראש אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מסלול התכנון השכונתי הוא מסלול ייחודי, בו מתוכננת מחדש השכונה כולה, לרבות אזורים לפינוי בינוי, אזורים לשימור ולחיזוק ואזורים להתחדשות מרקמית. היתרון במסלול זה הוא בראייה הכוללת ובהכנת תכנית המכילה גם את תשתיות השכונה, כמו רחובות מבני ציבור וגינות".

במהלך שנת 2018 השקיעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כ- 20 מיליון שקלים במסלול רשויות, בגבעת שמואל, לוד, יהוד-מונוסון, ירושלים, נס ציונה ומגדל העמק, ובתחילת השנה הנוכחית, השקיעה 14 מיליון ₪ באשקלון, חולון, קריית ים ובאר-שבע. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות