banner
ירושלים // Sutterstock
ירושלים // Sutterstock

מתכננת מחוז ירושלים: "מדינה שרוצה להשתייך לעולם ראשון, ובפועל מתרבה כמו עולם שליש"

כך אמרה שירה תלמי בבאי, מתכננת מחוז ירושלים בוועידת נדל"ן שהתקיימה בעיר. לדבריה: "יש אנשים שעדיין לא הבינו מה המשמעות של מדינה שמכפילה עצמה כל 3 עשורים. יש פה קונפליקט. מצד אחד מדינה שרוצה להשתייך לעולם ראשון, שבפועל מתרבה כמו עולם שלישי"

כרמלה קופר 14.06.2021

"ירושלים נושאת בנטל כבד מאד. הרשות החליטה להכניס פנימה עוד ועוד אוכלוסייה, כי היא מאמינה שזה הדבר הנכון לעיר הזו, והמשמעות היא צורך לצופף. יש אנשים שעדיין לא הבינו מה המשמעות של מדינה שמכפילה עצמה כל 3 עשורים. יש פה קונפליקט. מצד אחד מדינה שרוצה להשתייך לעולם ראשון, שבפועל מתרבה כמו עולם שלישי. הדרך לפתרון זה קודם כל לראות את המציאות, ואני חושבת שירושלים שם", כך אמרה היום שירה תלמי בבאי, מתכננת מחוז ירושלים בוועידה הלאומית לפינוי בינוי של מרכז הבניה הישראלי. 

שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // צילום: אלידור חדד
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // צילום: אלידור חדד

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), הציג את תוכנית תלפיות, ואמר כי: "התוכנית יושבת על 1000 דונם במרכז העיר, על תוואי הרכבת הקלה וכביש הכניסה החדש לעיר כביש 16. זה עבר את כל השלבים התכנוניים ואפשר לצאת לדרך. מדובר באזור העתיד של ירושלים. הוא מאופיין בעירוב שימושים, הצעירים רוצים את הכל קרוב, מקום העבודה, חדר כושר, מסחר. החזון הוא להביא קהל של זוגות צעירים, חלקם דור שני שגדל פה בעיר ורוצה להישאר בירושלים".

גלעד בר אדון מנכ"ל חברת מוריה, חברה בת של עיריית ירושלים, ציין כי: "היזמים הם אנשים עם חזון. הם רואים שחצי מהעיר חפורה ומבינים את גודל המהפך. אנחנו נוגעים כמעט בכל פינה בעיר – קווים חדשים של הרכבת הקלה שדרוג של כל הכניסות לעיר, אלפי מקומות חניה 'חנה וסע' ושבילי אופניים. כל אלה מהווים פלטפורמה נהדרת לפיתוח".

היזם אורן כהן התייחס לפלח שוק תושבי חוץ בעיר, ואמר כי: "הביקושים שאנחנו מרגישים הם מכל העולם, השוק הישראלי כמעט לא רלוונטי. במרכז העיר נבנים פרוייקטים שבהם כל דירה נמכרת לפי שווי של 60 עד 90 אלף שקל למ"ר בנוי, ועשרות מיליוני שקלים בסך הכל. לישראלים אין יכולת להתחרות עם רוכשי החוץ, אבל אלו רוכשים שתורמים רבות לכלכלת העיר. העיר צריכה לחבק אותם, זו האליטה של היהדות העולמית, בתחומי הפיננסים, המסחר, הטכנולוגיה". 

נחשון קיויתי בעלים ויו"ר של קבוצת ב.ס.ר, ציין כי: "כשדיברתי פעם עם ראש העיר הוא אמר לי שהחלום שלו זה שהיזמים התל אביבים יגיעו לירושלים ויבנו גם פה את המגדלים, בכל העוצמה שיש בהם. זה כבר לא חלום, עכשיו זה קורה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות