banner
אוצר הצמחים 5 הרצליה //
אוצר הצמחים 5 הרצליה //

TCI Group: "צפויה עליית מחירים משמעותית בשוק הנדל"ן"

רכישת הדירות בישראל ממשיכה לעלות ואיתה גם המחירים שצפויים להמשיך ולהתייקר. המומחים של קבוצת TCI מנתחים את המגמות, מסבירים למה כדאי לרוץ לקנות דירה ומה מושך את הצעירים חזרה למרכזי הערים המתחדשות

חמוטל כהן 14.06.2021

הביקוש לדיור בישראל ממשיך לעלות בהתמדה ונראה כי בתום שנת קורונה רושם  שוק הנדל"ן נתוני שיא ברכישת דירות למגורים. על פי נתוני הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, בחודש מרץ האחרון נרשם המספר גבוה ביותר של עסקאות בשוק הנדל"ן ב- 20 השנים האחרונות. נתון זה מתווסף לנתוני בנק ישראל, לפיהם ברבעון הראשון של 2021, נרשם שיא של כל הזמנים בלקיחת משכנתאות, בהיקף מצטבר של 22.3 מיליארד ₪. 

לדברי יאיר פינחסי, מנכ"ל קבוצת היזמות והבניה TCI : "למרות המשברים שחווינו בשנה האחרונה נראה כי שוק הנדל"ן ממשיך להתחזק כפי שמעידים הנתונים. הורדת מס הרכישה, התנודתיות בשוק ההון והפערים הגדולים בין ההיצע לביקוש,  גרמו למשקיעים לחזור לשוק ואני מעריך שאנחנו נראה את המגמה הזאת מתחזקת במהלך השנה הקרובה".

ואכן נראה כי לצד הביקוש הגדל והולך לדיור, הפער בין ההיצע בשוק רק הולך ומעמיק. בשנת 2020 נרשם שיא שלילי באישור יחידות דיור על ידי גופי התכנון, וכן נרשמה ירידה משמעותית בהתחלות ובגמר הבניה, בעיקר בשל הקורונה, המחסור בכח אדם ובתקציבים, כפי שמאשימים במנהל התכנון.

"לביקוש יש גם השפעות פסיכולוגיות, מעבר לצורך האמיתי שקיים בדירות למגורים", אומר פינחסי, "הסיום הצפוי של תוכניות כמו תמ"א 38 ומחיר משתכן ממריצות את הציבור לרכוש עכשיו. אני סבור שמדובר בהחלטה נכונה, שכן אנחנו צפויים לעליית מחירים משמעותית בשנה הקרובה בשיעור של בין 5%-10%." לדבריו, "העבר מלמד שבכל פעם שאנשים חיכו עם רכישת דירה הם הפסידו". 

בקבוצת TCI , שמתמחה בתחום ההתחדשות העירונית במרכז ובשרון ומדורגת בין החברות המובילות במדדי התחדשות עירונית, רואים עליה בביקושים לדירות בפרויקטים של התחדשות עירונית במרכזי הערים. המתעניינים הם בעיקר זוגות צעירים ומשפרי דיור, שמחפשים עסקה אטרקטיבית במיקום טוב.

יאיר פינחסי, מנכ"ל קבוצת היזמות והבניה TCI // יח"צ
מנכ"ל החברה יאיר פנחסי // יח"צ

לדברי גל בוטנסקי, סמנכ"ל פיתוח ושיווק בקבוצת TCI : "הרוכשים חוזרים אל מרכזי הערים שעוברים תהליכי התחדשות. אנחנו בונים באזורי ביקוש, שאין בהם יותר קרקעות פנויות לבניינים חדשים, לכן גם יש ערך גבוה לדירות, הממוקמות בקרבת מרכזי תרבות, חינוך, פנאי ותחבורה. המגורים במרכזי הערים חוסכים זמן יקר וכסף, כשמציעים את כל השירותים במרחק הליכה מהבית". עוד מציין בוטנסקי כי "מרכזי הערים, שעם השנים עברו התיישנות והתבגרות של אוכלוסייה, מושכים אליהם היום דור חדש וצעיר שמצמיח לא רק את סביבת המגורים אלא גם את העיר כולה".

סמנכ"ל פיתוח גל בוטנסקי // יח"צ
סמנכ"ל פיתוח גל בוטנסקי // יח"צ

יתרון מרכזי נוסף שמונים בקבוצת TCI  ברכישת דירה בפרויקט של התחדשות עירונית הוא המחיר. "בפרויקט תמ"א 38/1 הלקוח מקבל דירה ותשתיות חדשות לחלוטין, כאשר כל התשתיות בבניין מוחלפות וההבדל היחיד הוא שהמחיר נמוך ממחיר דירה בבניין חדש בשוק. במציאות שבה מחירי הדיור רק ממשיכים לעלות – לפער במחירים יש יתרון משמעותי", מדגיש בוטנסקי. רכישת דירה היא ההשקעה הפיננסית הגדולה ביותר, שמרבית האנשים עושים בחייהם, והיא מפתה לא פעם את הרוכשים למתוח את גבולותיהם הכלכליים.

סמנכ"ל מכירות בן ירון // יח"צ
סמנכ"ל מכירות בן ירון // יח"צ

לדברי בן ירון, סמנכ"ל מכירות בקבוצת TCI , "כאשר מגיעים אלינו אנשים שמתעניינים ברכישת דירה אנחנו מדגישים בפניהם את הצורך שלא 'לקפוץ מעל הפופיק', אלא ללכת על עסקה שבה גם ייהנו משדרוג חייהם וסביבת מגוריהם וגם יוכלו לעמוד בתשלומים. חשוב לחשב את ההון העצמי, לבדוק את המשכנתא שיוכלו לקבל, את ההכנסות וההחזר החודשי" אומר ירון, "כחלק מהליווי שאנחנו מעניקים לרוכשים אנחנו בונים להם מסלול רכישה, ומתאימים עבורם את העסקה הטובה וההולמת ביותר ליכולותיהם הכלכליות. זהו אחד היתרונות שלנו כחברה בעלת ניסיון וראיה כוללת, שלא מחפשת רק למכור אלא לתת מענה מציאותי, המותאם לצרכים וליכולות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות