banner
האומן 18 באשדוד // הדמיה: סטודיו Y
האומן 18 באשדוד // הדמיה: סטודיו Y

עלייה במחירי הקרקעות ושכירויות בשטחים לוגיסטיים

שטחים מוצעים למכירה בהחל מכ- 12.3 אלף שקל למ"ר בפרויקט לוגיסטי ליד נמל אשדוד: "המלחמה וטרור החות'ים מגדילים את הצורך"

החברות אתגר נדל"ן, באמצעות חברת בריזה נדל"ן וקרן האקוויטי – ספיר של חברת רובי קפיטל, החלו בימים אלו בבנייתו של פרויקט לוגיסטי "האומן 18" באשדוד, בשטח של כ- 15 דונם בעורף נמל אשדוד. על פי הדיווח, בשלב הפריסייל של הפרויקט, טרום קבלת היתר הבנייה, נמכרו כמחצית מהשטחים לעסקים משתמשי קצה כמו יבואני חלקי חילוף לרכבים, נגריות, יבואני ציוד רפואי ומשקיעים. כעת, לרגל תחילת הבנייה מוצעים למכירה השטחים שנותרו במחירי מבצע של החל מ- 12,300 שקל  למ"ר. היחידות במתחם מוצעות למכירה במתכונת יזמית עם ערבויות חוק מכר לרוכשים. הפרויקט מלווה על ידי בנק הפועלים ומסירתו צפויה תוך כ- 30 חודש. במסגרת הפרויקט ייבנה מבנה בן שלוש קומות מעל קומת קרקע, הכולל שטחי אחסון בגדלים שונים החל מ – 300 מ"ר. 

ד"ר חיים גולונבנציץ // צילום: איתמר סיידא
ד"ר חיים גולונבנציץ // צילום: איתמר סיידא

"הביקושים לשטחים לוגיסטיים בישראל הולכים ועולים כתוצאה מהעלייה המשמעותית בהיקף הקניות המקוונות והפתיחה של השוק הישראלי ליבוא מקביל", אומר ד"ר חיים גולובנציץ מנכ"ל חברת אתגר נדל"ן, ומציין כי: "לצד החברות הגדולות שצורכות שטחי אחסון ענקיים יש הרבה מאוד יבואנים קטנים ובינוניים וסוחרים הזקוקים לשטחי אחסון נוחים שבו יוכלו לאחסן כמות גדולה של מוצרים. המלחמה בעזה ובעקבותיה הפעילות של החות'ים במרחב הימי כנגד ספינות המובילות סחורה לישראל מגדילים את הצורך של היבואנים לייצר מלאי של מוצרים זמין". עוד לדבריו, "לצד העלייה בביקושים לשטחים לוגיסטיים חלה עלייה במחירי הקרקעות המיועדים לשטחים לוגיסטיים ובעליית מחירי השכירות בעיקר בפרויקטים הממוקמים ליד שערי הכניסה והיציאה מישראל. במקביל אנחנו עדים גם למגמה של עלייה בהתחלות הבנייה של שטחי לוגיסטיקה כאשר במחצית הראשונה של 2023 החלו להבנות כ- 970,000 מ"ר שטחים של תעשייה ואחסנה בעוד שבכל שנת 2022 החלו להבנות 1.2 מיליון מ"ר ובשנת 2021 983,000 מ"ר בכל השנה". 

עומר אלפרן // צילום: ראובן קופצ׳ינסקי
עומר אלפרן // צילום: ראובן קופצ׳ינסקי

עומר אלפרן, שותף ומנהל השקעות ראשי בחברת רובי קפיטל, מוסיף כי: "בחרנו להיכנס כשותפים לפרויקט כי אנו רואים בתחום הלוגיסטיקה בישראל תחום צומח עם ביקושים שרק ילכו ויגברו לצד מיעוט של קרקעות עם ייעוד מתאים. השינויים בתרבות הצריכה של הישראלים יחד עם השינויים הגיאופוליטיים תומכים באופן ניכר בצורך ההולך וגובר של תחום האחסנה ובעיקר בקרבה של נמלי הים של ישראל. כמו כן אנחנו רואים בקהל העסקים הקטנים והבינוניים קהל שטרם ניתן לו מענה במסגרת בניית השטחים הלוגיסטיים וכיום כאשר כמעט כל עסק מחזיק באתר מכירות און ליין, הצורך בשטחי אחסון מודרניים רק הולך וגדל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות