banner
אילת // depositphotos
אילת // depositphotos

מכרזי רשות מקרקעי ישראל: הצעות רבות במכרזים באילת ואופקים לבניית צמודי קרקע

מדובר בשני מכרזים שנסגרו לאחרונה ומיועדים לקבלנים ויזמים ולא לבניה עצמית. המכרז באילת מתייחס לרצועת קרקע מערבית לשכונת שחמון הסמוכה לחוף הים שגררה הצעות גבוהות מהשומה. באופקים מדובר במגרשים הממוקמים במערב העיר, בחורשת נח. המכרזים אינם מכרזי התוכנית החדשה דיור במחיר מופחת

ביקוש משמעותי למגרש לבניית 30 יחידות דיור צמודות קרקע בעיר אילת. מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ונסגר לאחרונה מעיד על ביקוש משמעותי לבניה בעיר הדרומית הן בשל מספר ההצעות שהוגשו והן בגלל גובה ההצעות. 

מדובר במגרש בשכונת שחמון 2 בשטח כ-8.3 דונם עם זכויות לבנייה 30 צמודי קרקע בסך הכל. מחיר הסף (מינימום) למגרש עמד על כ-1.29 מיליון שקל בלבד והשומה שנקבעה על ידי רמ"י עמדה על כ-16.7 מיליון שקל. עוד על פי המכרז, הוצאות הפיתוח עמדו על כ-10.8 מיליון שקל. 

למכרז הוגשו 10 הצעות סך הכל, וההצעה הזוכה שהגישה חברת עמרם אברהם חברה לבניין, עמדה על כ-28.5 מיליון שקל. מדובר בסכום גבוה משמעותית מהשומה, אך יש לציין כי 4 מההצעות שהוגשו היו גבוהות מהשומה. עוד נציין כי המכרז האמור מתייחס לשני מגרשים סמוכים הממוקמים מזרחית לשדרות חטיבת הנגב ולא רחוק מחוף הים. המכרז הינו מכרז רגיל ואינו שייך לתוכנית מחיר למשתכן או דיור המחיר מופחת. 

מכרז נוסף לבניית צמודי קרקע מעיד אף הוא על ביקוש קשיח – הפעם בעיר אופקים. מדובר במכרז שאף הוא נסגר לאחרונה והתייחס למגרש בשטח כ-7.4 דונם עם זכויות לבניית 27 יחידות דיור צמודות קרקע סך הכל. למכרז, המתייחס לשכונת חורשת נח במערב העיר, הוגשו 8 הצעות וההצעה הזוכה הוגשה על ידי חברת א.ג. בוסקילה עבודות בניה ועמדה על כ-2.86 מיליון שקל. מחר המינימום במכרז עמד על 225.5 אלף שקל בלבד וגובה השומה על כ-2.9 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח עמדו על 7.9 מיליון שקל. לעומת המכרז באילת, הפעם ההצעות כולן, כולל ההצעה הזוכה, היו נמוכות ממחיר השומה. גם מכרז זה פורסם ללא מגבלות ואינו שייך לתוכנית ממשלתית כזו או אחרת.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות