banner
הדמית הפרוויקט \\ ערן בל אדריכלים
הדמית הפרוויקט \ ערן בל אדריכלים

חיפה: אושרו שתי תוכניות עירוב שימושים הכוללות 121 יח"ד

הוועדה המחוזית חיפה החליטה לאשר שתי תוכניות בחיפה הכוללות 121 יחידות דיור,  מסחר ומלונאות לאורך ציר הרכס. במסגרת התוכנית אושרה תוספת גובה וצומצמו תקני החנייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה שתי תוכניות בחיפה,  האחת למגורים ומלונאות ב"מתחם מרכוס" והשנייה, תוכנית המשלבת מגורים ומסחר ברחוב מוריה.  תוכנית "מתחם מרכוס", חלה על שני מתחמים משני צידי של רחוב יפה נוף על שטח כולל של כ-6 דונם. בחלק העליון של המתחם שבין רחוב יפה נוף לשדרות הנשיא, התוכנית מציעה הקמת שני מבנים בני 13 קומות – אחד למלונאות ואחד למגורים, שיכללו שלוש קומות משותפות שישמשו עבור מסחר. המבנה שמיועד למלון פונה לשדרות הנשיא והוא כולל 170 חדרי מלון. המבנה למגורים פונה לרחוב יפה נוף ובו 45 יחידות דיור. 

בצדו השני של רחוב יפה נוף ובחלק התחתון המתחם, התוכנית כוללת הקמת מבנה מגורים מדורג הכולל 16 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, המתחם כולל גם גן ילדים ובית קפה שישמש את תושבי השכונה. התוכנית נערכה ע"י משרד משה צור אדריכלים ובוני ערים. 

הדמית הפרוויקט \\ משה צור אדריכלים ובוני ערים
הדמית הפרוויקט \\ משה צור אדריכלים ובוני ערים

התוכנית ברחוב מוריה 107 הינה על שטח של 2.5 דונם וממוקמת במתחם הרחובות מוריה, קרית ספר ואילון. מדובר בתוכנית להגדלת זכויות הבנייה של שלוש קומות נוספות לבניין מגורים של 15 קומות המשלב קומת מסחר ובו 60 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת כיכר ציבורית לכיוון רחוב מוריה שתהיה פתוחה לציבור הרחב וחניון ציבורי של 100 חניות בתת הקרקע שישרת את תושבי האזור.

"לאור המיקום המרכזי של התוכנית לאורך ציר הרכס המקבל שירות טוב של תחבורה ציבורית, בהחלטתה להפקדת התוכנית, החליטה הוועדה המחוזית להנמכת מספר החניות הפרטיות לחניה אחת בלבד לכל דירה במקום 2 ורבע חניות לפי התכנית הקודמת. השטח המתפנה במרתף העליון יכלול שימוש מסחרי שיאפשר ניצול מיטבי של תת הקרקע", כך מציינים במינהל התכנון עם אישור התוכנית.

בהתאם להתנגדויות שהוגשו לתוכנית, שעסקו ברובן בתוספת הגובה המוצעת והנמכת מספר החניות הפרטיות, ציינה הוועדה בהחלטתה כי: "התוכנית מאפשרת ניצול מיטבי של תת-הקרקע ומאפשרת תוספת שאינה משמעותית מעל הקרקע באזור מרכזי המשורת היטב על ידי תחבורה ציבורית. 

איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית חיפה // ענבל מרמרי
איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית חיפה // ענבל מרמרי

"התוכנית תואמת את עקרונות הגובה בתוכנית הכוללנית ומסמך בניה לגובה המקודם בוועדה המקומית. כמו כן, לפרויקט תרומות ציבוריות לאזור של הוספת חניון ציבורי ושטחים פתוחים לטובת ציבור הרחב. מספר החניות לדירות הותאם לתקן החדש שאושר בשנת 2016 ולמדיניות מינהל התכנון והוועדה המחוזית לצמצום תקני חניה לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות