banner
כנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
כנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

"כשרוכש יושב על הגדר ולא קונה דירה אחת, יזם לא נגש למכרז של 200 דירות"

משווקי הדירות שומרים על אופטימיות, ומאמינים שדווקא היום, למרות הריבית הגבוהה, זה הזמן לרכוש דירות

"למשבר החברתי פוליטי יש השפעה מאוד קשה על הנדל"ן יש המון פסיכולוגיה בכלכלה ובעיקר בנדל"ן, אי אפשר להתעלם ממה שקורה בארץ והתחושה הקשה של חלק גדול מהציבור גורמת לבנאדם קודם כל לעצור, והיא גם משפיעה על העלייה בביקושים לרכישת דירות בחו"ל. אם עכשיו היו מודיעים על ממשלת אחדות, הישראלים היו נוהרים לקנות דירות " דברים אילו אמר ניר שמול, מנכ"ל ובעלים של חברת שניר לשיווק נדל"ן בפאנל בנושא שיווק בתקופה מאתגרת שהנחתה הילה ציאון עורכת נדל"ן YNET וכתבת נדל"ן ידיעות אחרונות בכנס הנדל"ן של מגדילים

ניר שמול בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
ניר שמול בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

לדבריו, בשנת 2007 ישראלים קנו נדל"ן בחו"ל ב – 7 מיליון דולר, השנה הישראלים ישקיעו בנדל"ן בחו"ל 2.5 מיליארד דולר, יש ביקוש גבוה לדירות באתונה, קפריסין, יוון ספרד פורטוגל ברלין , זה גם בגלל מחירי הדירות בארץ ובגלל הריבית הגבוהה אבל הרבה מהם גם שואלים האם ניתן לקבל במחיר ההשקעה גם ויזה שתאפשר מגורים במדינה, וזה בהשפעת המשבר הפוליטי. בנושא המצב במשרדי המכירות בישראל ציין שמול כי כאשר אדם יושב על הגדר ולא קונה דירה אחת יזם לא נגש למכרז של 200 דירות ולכן יש היום מכרזים ללא מתמודדים אין לי ספק שיזם שיוכל לעבור את התקופה הנוכחית ולייצר מלאי של דירות לעוד שנה וחצי שנתיים יהיה על הגל. מבחינת רוכשי הדירות, אין לי ספק שמי שידע לנצל את ההזדמנויות במשרדי המכירות יוכל להשיג היום תנאים שלא היה מצליח להשיג לפני שנה וחצי וגם לא יוכל להשיג בעוד שנה וחצי, היזמים מוכנים היום כמעט להכל" 

ליאור כהן בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
ליאור כהן בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

לשאלה כיצד השפיעה עליית הריבית על הרוכשים ועל היזמים ענה ליאור כהן, מנהל מוצר משכנתאות בנק ירושלים וציין בדיון כי:  "מאפריל 2022 אנחנו נמצאים בסביבה של עליית ריבית משמעותית, אנשים נתקלים בעליה מאוד משמעותית בהחזרים החודשיים וזה כמובן מקשה גם על לקוחות שיש להם כבר משכנתא וגם על מי שרוצים לקחת משכנתא. אבל אני יכול להגיד שלמרות שרואים את קושי של הלקוחות אין פה עדיין אירוע של פשיטות רגל או כונסי נכסים, יש איזושהי תרבות ישראלית של קודם כל להחזיר את המשכנתא. אנחנו עושים צעדים כדי לפרוס את ההלוואות ולהקל על הלווים, זאת גם דרישה של בנק ישראל. אנחנו ערים לעובדה שלקבלנים גם קשה, יחד עם זאת, זה לא הגיע למצב של אי עמידה בהסכמי ליווי".

דן גינגיס בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
דן גינגיס בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

דן גינגיס, סמנכ"ל שיווק אקרו נדל"ן ציין כי: "בתפיסה שלי הריבית לא כל כך גבוהה, המצב ששרר במדינת ישראל בכל העשור הקודם היה מצב אנומלי, שריבית היא אפסית ולכסף אין ערך זה מצב אנומלי. אני מעריך שהרבעון הזה כבר יהיה רבעון הרבה יותר טוב מבחינת מכירות, אני אופטימי, אני רואה את מה שקורה בשטח. גם בתל אביב רואים התייצבות בריאה ואנשים שמגיעים ורוכשים גם ברובעים היותר קשים לשיווק בעיר ורואים גם פיזור של המכירות בין כל הפרויקטים. במדינת ישראל יש בעיה אמיתית של היצע, יש בתים שמטים ליפול, ומי שמגיע למשרדי המכירות  הם אנשים שמבינים שזה הזמן לרכוש דירות כי היזמים יציעו עסקאות טובות יותר גם בדירות גדולות ויקרות. גם משקיעים חוזרים למשחק באזורים שבהם הם רואים אופציה לעליית ערך כי תמיד היא תהיה גבוה מהריביות ומהתשואה שיראו ולכן באזורים שבהם רואים את זה ילכו וישקיעו". 

אמיר כהן בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
אמיר כהן בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

אמיר כהן, סמנכ"ל שיווק י.ח דמרי ציין כי את המעבר לפריפריה של הצעירים רואים כבר כמה שנים, גם בגלל מחירי הדיור במרכז וגם בעקבות הקורונה, אנשים מחפשים מרחבים ירוקים. משפחות בחרו לעבור לפריפריה בגלל המרחבים, או המחירים, אנשים מחפשים איכות חיים, אזור ירוק וקהילה, יותר קל למצוא את זה בפריפריה במחירים שפויים. ערים כמו קריית גת נתיבות עברו שינוי דרמטי וזה השפיע על רמת הביקושים שם. מגיעות לשם המון משפחות צעירות ואני מאמין שמגמה תימשך גם בשנים הקרובות. 

עדי פתחי בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
עדי פתחי בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

עדי פתחי, סמנכ"ל שיווק נפוסי, ציין כי: " אנחנו רואים הרבה מאוד אוכלוסייה שהתמודדנו איתה עד היום באזור המרכז מתחילה להגיע לפריפריה בגלל שהמחירים במרכז מאוד התייקרו,  הקורונה נתנה סיבה למה צריך בית קצת יותר גדול. לפריפריה מגיעה קבוצת איכות טובה של אנשים וזה הרים את כל המקום נתן שכונות הומוגניות ברמה מאוד גבוהה. ידענו לדרוש מהיזמים להתאים את הבניינים לחתך אוכלוסייה הזה, לעבודה היברידית צריך בניינים שנותנים מענה לאוכלוסייה כמו חדר כושר ועירוב שימושים, הכל נהיה באיכות מאוד גבוה, מה שהיה עד לא מזמן רק בנקודות היקרות הבאנו את זה לפריפריה וזה מביא את האנשים ובעקבות זה גם המשרדים מתמלאים".

אלישבע גליקסברג בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
אלישבע גליקסברג בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

אלישבע גליקסברג, סמנכ"לית בחברת LEADID.AI ציינה בפאנל כי : " לא כל יום אדם זוכה לאחר 30 שנות קריירה, לומר יש לי בשורה. החברה שלנו היא חברת פרסום טכנולוגית שמתמחה בשיווק  דיגיטלי, ואנחנו נעזרים היום בבינה מלאכותית וזה העתיד ואנחנו יכולים לעזור ליזמים להפיק מהליד את הטופ. קמפיינר רגיל מביא לכם 400-500 לידים ויש טלפן שעושה שיחות לרוכשים הפוטנציאלים שאומרים , לחצנו בטעות או לא רוצים נוף לים, אנחנו יכולים באמצעות הטכנולוגיה שלנו לבצע ניתוח של שיחות הטלפנים ולבין למה זה לא עבד ולדייק את השיווק".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות