banner
הדמיות של פרויקט החשמונאים בשוק הסיטונאי // באדיבות גינדי TLV
הדמיות של פרויקט החשמונאים בשוק הסיטונאי // באדיבות גינדי TLV

תל אביב: הרווקים התנפלו על דיור בר השגה, 6,600 נרשמו להגרלה

6,600 מועמדים נרשמו להגרלת דיור בר השגה בתל אביב-יפו, שיועדה לראשונה לרווקים וזוגות ללא ילדים. הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 32, 69% מהנרשמים רווקים ו31% זוגות ללא ילדים. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של החלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם"

תמונה: הדמיות של פרויקט החשמונאים // באדיבות גינדי TLV

עיריית תל אביב-יפו וחברת "עזרה ובצרון" הגרילו  50 יחידות המיועדות לדיור בר השגה לרווקים ולזוגות ללא ילדים בלבד בקרב  6,600 נרשמים, שביצעו 7,631 הרשמות. 

זוהי הגרלת הדיור בר השגה השישית במספר שמובילה העיריה אולם לראשונה הוגדרה ההגרלה לקהל היעד של הרווקים והזוגות ללא ילדים. הקריטריונים לקביעת הזכאות כללו תנאי סף כגון היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל אביב יפו, גיל שאינו עולה על 45, הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. 

על פי נתוני חברת "עזרה ובצרון", האמונה על ניהול הפרויקט, הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 32,  69% מהנרשמים רווקים ו31% זוגות ללא ילדים. בעיריית תל אביב ציינו כי מספרי המועמדים לזכייה יפורסמו בימים הקרובים, ויחל הליך בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת הדירה לפי סדר עלייתם בהגרלה. 

ההגרלה כוללת דירות להשכרה במחירים מוזלים, עם חוזי שכירות יציבים לחמש שנים בפרויקט החשמונאים בשוק הסיטונאי – גינדי TLV. כלל הזכיות כפופות בעמידת המתמודדים בקריטריונים לזכאות שקבעה מועצת העירייה ובחתימת המתמודדים על חוזה שכירות מול היזם.  אכלוס מחצית מהדירות צפוי לרבעון האחרון של 2019 ואכלוס 25 הדירות הנוספות ייערך במהלך הרבעון הראשון של 2020.

השוק הסיטונאי הינו פרויקט עירוני חדש בפינת הרחובות השוקקת של קרליבך/החשמונאים (החשמונאים 96), במרכזה הוקם קניון  TLV. לפרויקט הדיור בר השגה הוקצו 50 דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ- 52 מ"ר + מרפסת בגודל 6 מ"ר. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,200 שקל .

מעיריית תל אביב נמסר כי עוד כי העירייה מעמידה קרקעות עירוניות ומקדמת אישורים לכ-2,600 יחידות דיור המשלבות דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הוועדה המקומית: "על אף שמאגר דיור בר ההשגה אינו פותר את בעיית הדיור, הדבר מהווה סמן עבור ממשלת ישראל ומודל שהמדינה ורשויות נוספות יכולים לאמץ ולייצר כמות ומלאי דירות אשר ישפיעו על שוק הדיור בארץ".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני/ות מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם. עיריית תל-אביב-יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחייה בראש סדר עדיפויותיה. בכלים המצומצמים העומדים לרשותה, העירייה מקדמת פרויקטים לדיור בר השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק. אמנם לבדנו איננו יכולים להטות את המאזניים הכורעים תחת כוחו של השוק החופשי – אך בזכות מחקר מעמיק וחשיבה יצירתית, הצלחנו ליצר מודל ראשון מסוגו בארץ שניתן ליישמו בישראל כולה, ועולה בידינו לספק מלאי של מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי דירות עוד בתכנון. אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל המתהווה בתל-אביב-יפו ישמש דוגמא שתאפשר לממשלת ישראל להצטרף למהלך וליזום פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג: "בכל הגרלה אנחנו רואים עלייה נוספת בביקושים לדיור בר השגה, והפעם הגענו למספר שיא של נרשמים. המספרים מעידים כי הפניה לקהל הרווקים והזוגות ללא ילדים בהחלט הייתה נכונה והכרחית. אנו מקבלים כל העת משובים מהתושבים ומתאימים עצמנו כמיטב יכולתנו לצרכיהם ולבקשותיהם, ואנו שמחים לראות כי מאמצים אלה מביאים כל שנה עוד ועוד תושבים ליהנות מדיור איכותי בלב המדינה, במחירים ברי השגה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות