banner
מורדי שבת מנכ"ל ICR // צילום: יח"צ
מורדי שבת מנכ"ל ICR // צילום: יח"צ

ישראל קנדה וקבוצת ראם רכשו את מנרב פרויקטים ב-574 מיליון שקל

השתיים שינו את שם החברה, המחזיקה בפרויקטים בהיקף מצטבר של כ- 3.4 מיליארד שקל ומינו את מורדי שבת למנכ"ל

חברת הנדל"ן למגורים, מנרב פרויקטים, שנשלטה על-ידי אברהם קוזניצקי בעלי מנרב אחזקות, נרכשה על ידי שתי ענקיות הנדל"ן – ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר ובידי קבוצת ראם שבשליטת האחים נקש ורז עודד. השתיים חתמו על הסכם שותפות בחלקים שווים ובבעלות פרטית משותפת לרכישת 100% ממניות מנרב פרויקטים בתמורה ל-574 מיליון שקל. החברה נרכשה על כלל נכסיה, הפרויקטים וההון האנושי שלה שמונה עשרות עובדים.

שתי החברות שינו את שם חברת "מנרב" לחברת  ICRאשר "יורשת" פרויקטים בהיקף מצטבר של קרוב ל-3.4 מיליארד ₪, כמות יח"ד לביצוע בהיקף של כ- 2,800 יח"ד, מתוכן 2,100  יח"ד לשיווק וקרקעות בהיקף של כ- 253 אלפי מ"ר המיועדים בעיקר למשרדים מסחר ומלונאות ועוד. 

מורדי שבת נבחר להוביל את החברה החדשה וישמש בתפקיד מנכ"ל החברה, כאשר ברק רוזן ורז עודד ישמשו כיו"רים משותפים של הדירקטוריון. בתפקידו האחרון שימש מורדי שבת כשותף ומנכ"ל הפעילות של קבוצת קסטרו בארצות הברית במשך כשנתיים ולפני כן שימש כמנכ"ל קבוצת גינדי.

מורדי שבת, מנכ"ל ICR, אמר כי: "אני נרגש, גאה ושמח לצאת היום לדרך חדשה עם חברה איכותית, צעירה ודינמית בהובלתי, שנהנית מניסיון עתיר שנים ומגב פיננסי חזק של שתי ענקיות נדל"ן בעלות מוניטין רב בשוק. כל אחת מהחברות מקנה ערך מוסף משלה בהתאם לתחומי התמחותה ואני מאמין שהשילוב המנצח הזה, לא רק שיעניק ביטחון רב לרוכשים ולשוכרים הקיימים והעתידיים שלנו, אלא יהפוך אותנו לגורם מוביל  ופורץ דרך בשוק הנדל"ן הישראלי".

ברק רוזן, אסי טוכמאייר, רז עודד והאחים נקש מסרו כי: "אנו רואים ברכישת ICR פוטנציאל אדיר להרחבת פעילות הייזום של החברות, שתיצור סינרגיה עם הפעילות הקיימת שלנו, ותוסיף ערך משמעותי עם כניסתנו לשוק הנדל"ן למגורים לשכבות אוכלוסייה נוספות ובפריסה ארצית. הסכם השותפות לרכישת החברה הוא חלק מהאסטרטגיה שלנו לביצוע עסקאות במיקומים אטרקטיביים, בעלי נגישות תחבורתית, בסמוך לצירי תנועה מרכזיים ובקרבת מקומות בילוי ופנאי". 

אברהם קוזניצקי, יו"ר מנרב אחזקות ופיני דקל, מנכ"ל החברה, מסרו: "אנו מעדכנים היום על התקיימות מלוא התנאים להשלמת העסקה למכירת מלוא מניותיה של מנרב פרויקטים, וזאת בשווי הגבוה משמעותית מההון העצמי ובמחיר מניה הגבוה משמעותית ממחיר המניה בהנפקת החברה ב-2017. אנו גאים על השלמת העסקה בתקופה מאתגרת זו בכלכלה הישראלית, דבר המבטא בין היתר את איכות החברה הנמכרת.

מדובר בעסקה שמניבה לנו רווח הון מהותי, תזרים מזומנים משמעותי ומפחיתה מאוד את המינוף של מנרב. משכך, העסקה מחזקת עוד יותר את חוסנה וגמישותה הפיננסית של החברה שגם קודם לה נהנתה מיתרות נזילות גבוהות,  כאשר לאחריה נמשיך לפעול במסגרת מנרב אחזקות לפיתוח תחומי פעילות הליבה של הקבוצה, ובכלל זה פיתוח ממוקד של פעילות הייזום למגורים וליהנות מהמותג החזק של "מנרב" בשווקים אלה, תוך ניצול הזדמנויות שתקופה מאתגרת זו עשויה לזמן."

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות