banner
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

לוד: 6,000 יח"ד חדשות ותכנון מחודש של אזור התעשייה

הותמ"ל אישרה להפקדה תכנית פיתוח ובינוי חדשה בעיר לוד, הכוללת תכנון מחדש של אזור התעשייה הקיים והפיכתו לרובע עירוני למגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות. ראש העיר, יאיר רביבו: "לוד תהפוך ליעד מבוקש"

תמונה: יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

התכנית שקודמה על ידי עיריית לוד והחברה הכלכלית לוד ומשרד הבינוי והשיכון, כוללת הקמת 6,000 יח"ד במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים הנעים בין 7-15 קומות וכן בנייה נמוכה יותר המיועדת להרחבת שכונות סח ו-סא בלוד. מבחינה עירונית התכנית מציעה שימושי מגורים הממוקמים בלב הרובע ויוצרים מרחב מגוון הכולל מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ורחובות מלווי מסחר ושימושים מעורבים. התכנית נערכה על ידי משרד 'מנעד' אדריכלים.

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית משנה את ייעודי התעשייה בצפון העיר ומוסיפה שטחי תעסוקה בהיקף נרחב של כ-2.7 מיליון מ"ר, מתוכם כ-270,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-19,000 מ"ר שטחים לאכסון מלונאי. היקף השטחים מתבסס על תכנית אב שקודמה על ידי העיריה תוך בחינת צורכי העיר לאור היקפי הפיתוח הצפויים וכן תוך התייחסות ליתרונות המובהקים במיקומה של העיר על נתיבי תחבורה ארציים – כביש 1, כביש 6 ומסילות הרכבת הקיימות בעיר.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אומר בעקבות הדברים כי: "לוד הופכת למרכז תחבורה, מגורים ותעסוקה ראשי בלב ישראל, וממנפת את המיקום יוצא הדופן שלה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי, הרשות המקומית, עסקים חדשים ותושבים ותיקים וחדשים, שמביעים אמון בעיר. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות".

 מנכ"ל כלכלית לוד, עו"ד בן מיוסט, ציין כי: "התכנית תביא ליצירת קשר רציף מהרובע החדש למרכז העיר, העיר העתיקה, שכונות העיר הסמוכות ואזור התעסוקה הקיים. זהו שלב נוסף בקידום הסכם הגג בין עיריית לוד, כלכלית לוד וממשלת ישראל. ההסכם, בהיקף של כ-8 מיליארד ₪, צפוי להביא להכפלת אוכלוסיית העיר בתוך פחות מעשור, בניית כ-20 אלף דירות, מיליוני מ"ר תעסוקה ומסחר והקמה בפועל של אמצעי תחבורת המונים, שיחזירו את לוד לתפקידה ההיסטורי כצומת הדרכים הראשית של ישראל".

בן מיוסט לוד // דוברות
בן מיוסט לוד // דוברות

 ומה עם תחבורה? במינהל התכנון אומרים כי התכנית כוללת תשתיות תחבורה, כגון הקמת רשת עם עדיפות לנתיבי תחבורה ציבורית, תכנית "מהיר לעיר" העוברת בגבול המזרחי של המתחם, תכנון משלים לתוואי הקו החום של הרכבת הקלה הצפויה לפיתוח במרחב לוד רמלה וראשון לציון, הארכת הכביש 200 האזורי עד למחלף נתב"ג בכביש 1, הקמת מחלף חדש לעיר על כביש 40, הקמת 2 תחנות רכבת – האחת 'צפון לוד' והשנייה – הרחבת תחנת 'גני אביב' ממערב, וכן הקמת הפרדות מפלסיות מתחת למסילת הרכבת ותכנון של גשרים רבים להולכי רגל לחצייה מרבית של המסילות.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר ציין כי "התכנית בלוד משלימה את מארג התכניות שקודמו בוועדה ויהפכו את העיר לוד למוקד מגורים ותעסוקה בלב המטרופולין. התכנית מביאה לביטוי ומעצימה את כלל היתרונות של העיר בהיבט המיקום הקיימים לעיר – על צומת דרכים ארצית, באמצע רשת המסילות ובקרבה לנתב"ג, ובכך תוכל למצות את הביקוש הגובר למגורים והן לשטחי תעסוקה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות