banner
אדר' סיגי בארי // צילום: אסף אנטמן | Depositphotos
אדר' סיגי בארי // צילום: אסף אנטמן | Depositphotos

מתכננת הוותמ"ל ממליצה להפקיד את תכנית בנימינה צפון מערב, הכוללת 1,480 יח"ד

דיור מיוחד, תעסוקה, קרבה לנחל וסמיכות לתחנת הרכבת – התכנית האטרקטיבית שצפויה להפקדה השבוע

זיו גולדפישר 13.08.2023

1,480 יח"ד בבנימינה בדרך להפקדה: הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) צפויה לקיים השבוע דיון ראשון לקראת הפקדה בתכנית בנימינה צפון מערב – יוזמת רשות מקרקעי ישראל. התכנית מציעה שכונה חדשה בשטח של 337 דונמים וכן, אזור מעורב שימושים בשטח כ-20 דונמים בצפון מערב היישוב, והיא הוצגה לוותמ"ל במסגרת שולחן עגול. כעת, לאחר שעברה את תנאי הסף, מתכננת הוועדה, סיגי בארי, ממליצה על הפקדתה של התכנית.

התכנית כוללת תכנון מפורט לכ- 1,480 יח"ד ועוד 300 יח"ד מיוחד, כ-72,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-8,000 מ"ר למסחר עיקרי, שטחי ציבור ושטחים פתוחים. כמו כן, היא מציעה בינוי של 12 קומות לדיור מיוחד. 42 אחוזים מכלל השטח מיועד למגורים, כאשר הצפיפות ברוטו היא  25,000 נפש לקמ"ר וצפיפות נטו היא 23 יח"ד לדונם. 

גודל הדירה הממוצע הוא 97 מ"ר עיקרי כולל ממ"ד (מרחב מוגן דירתי), מה שמאפשר תמהיל נרחב של סוגי דירות בגדלים של 55 מ"ר עד 140 מ"ר. בנוסף התכנית כוללת אפשרות להקמת 300 יח"ד מיוחד בסמיכות לתחנת הרכבת.

נימוקי מתכננת הוועדה – ממליצה על הפקדה
תמל/ 1109 "בנימינה צפון מערב" משתרעת על שטח של כ- 340 דונם, בין מסילת הרכבת המתוכננת לבין בתי הישוב הנמצאים ממזרח. חלקה הדרומי של התכנית גובל בדרך 653. לקרבה לתחנת הרכבת משמעות עירונית מהותית על המבנה האורבני של השכונה, השימושים המוצעים בה, מיקומם, ועוצמת הפיתוח של הקרקע. מצפון לתכנית ממוקמים שטחים בעלי ערכי טבע ונוף של נחל התנינים וסביבותיו, ושוליו הדרומיים של רכס הכרמל. 

מתכננת הוועדה, סיגי בארי, ממליצה על הפקדת התכנית. בחוות דעתה נכתב כי: "אופי הבינוי המוצע מתכתב עם המרקם הקיים של בנימינה הכולל בעיקר בנייה נמוכה. גבולה המזרחי של התכנית מייצר בינוי מרקמי של עד 5 קומות בעוד החלקים האינטנסיביים במערב התכנית בקרבת תחנת הרכבת מציעים בינוי בגובה של 6 עד 10 קומות. הצד המערבי של התכנית, הגובל במסילת הרכבת כולל שורת מבני תעסוקה הפרוסים לאורך השדרה הראשית. שימושי התעסוקה נסמכים על הקרבה לתחנה כמוקד נגישות של תחבורה ציבורית ובנוסף מהווים חסם אקוסטי בין מסילת הרכבת למבני המגורים".

עוד נכתב בחוות הדעת כי לאורך השדרה הראשית המובילה לתחנת הרכבת מוצעות חזיתות מסחריות אשר מדגישות את האינטנסיביות של הרחוב ומספקות מענה לצרכי היום יום של התושבים. המשך השדרה לכיוון דרום מייצר את החיבור עם דרך 653 המתחברת עם כביש 4 הנמצא ממערב ועם מרכז הישוב לכיוון מזרח.

עוד נכתב בחוות הדעת כי העתקת תחנת הרכבת למיקומה העתידי מייצרת הזדמנות תכנונית לפיתוח מרחב אורבני אינטנסיבי ומעורב שימושים המותאם לאזור סמוך למתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). "התכנית מתבססת על הכניסה המזרחית לתחנה ומייצרת סביבה מכלול של התרחשויות באמצעות מגוון של שימושים ציבוריים ומסחריים תוך קישוריות למרקם הוותיק באמצעות מערכת של שבילים, שצ"פים ורחובות. בנוסף למגורים התכנית כוללת שטחי תעסוקה הנסמכים על הקרבה לתחנת הרכבת ועתידים לשמש את תושבי הסביבה ולספק עוגן כלכלי לישוב". 

את התכנית ערך דורון צפריר.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות