banner
שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

מדיניות חדשה בדיור הציבורי: סלון לא יחשב יותר חדר שינה

מדיניות חדשה שתיכנס לתוקף תוך מספר שבועות תשנה את שיטת חישוב זכאות  לגודל דירה בדיור הציבורי,  כך שסלון לא יחשב יותר חדר שינה. כ- 1,607 משפחות תכנסנה אחרונות לתור ההמתנה לצורך קבלת דירות עם חדר נוסף

שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

מדיניות חדשה שתיכנס לתוקף תוך מספר שבועות תשנה את שיטת חישוב זכאות  לגודל דירה בדיור הציבורי, כך מדווחים במשרד הבינוי והשיכון. המשמעות – חישוב הזכאות יתבצע על פי מפתח הקצאות חדש, כך שסלון לא יחשב יותר חדר שינה.  לדוגמה, זוג פלוס ילד יהיה זכאי לדירת 3 חדרים, ולא לדירת שני חדרים כפי שהיה עד כה. המדיניות החדשה תחול גם לגבי זכאים הממתנים כיום בתור לדיור ציבורי.

על פי נתוני המשרד,  שינוי מפתח ההקצאות  ישפיע על כ- 1,607 משפחות הממתינות לקבלת דירת דיור ציבורי, מהן  912 שהיו ברשימת הממתינים לדירת שני חדרים, שכעת יוכלו לקבל זכאות עבור דירת שלושה חדרים ובנוסף כ-  695 משפחות שהיו זכאיות לדירת שלושה חדרים והן תהינה זכאיות כיום  לדירת ארבעה חדרים.

עוד במשרד מציינים כי לדוגמה כי זוג פלוס 2 ילדים הממתינים בתור לדירת 2 חדרים (לפי זכאותם הקודמת),  יעברו באופן אוטומטי לתור עבור דירת  3 חדרים, כאשר לתור זה הם יכנסו כאחרונים, כך שהממתינים בתור זה לא יפגעו.  במקביל כאשר יגיע תורם בתור של דירת 2 חדרים (התור הקודם), הדירה תוצע להם,  במידה ויסרבו מנימוק של דירה קטנה, הם  יישארו בתור לקבלת דירת 3 חדרים בלבד.

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון: "סלון או פינת משפחה, הם לא מותרות. שינוי מפתח החדרים מהווה אמירה ערכית ברורה לזכאי הדיור הציבורי כי לא מגיע להם פחות. אין שום סיבה שלילדי הדיור הציבורי לא יהיה חדר משלהם. אף ילד לא צריך לישון בסלון. תם העידן בו ההורים או הילדים בדיור הציבורי לא יכולים להזמין חברים לביתם בשל חוסר מקום מתאים. מעתה תהיה זכאות לרווחה פיזית, נפשית ומשפחתית. שינוי המדיניות הוא בשורה חשובה לאוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה ותאפשר להן איכות חיים טובה גם בהיבט החברתי."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר: " מדובר בשינוי מדיניות מהותי שיבטיח למאות רבות של משפחות זכאיות מגורים בתנאים טובים יותר לאין שיעור. מדובר בצעד נוסף למען דיירי הדיור הציבורי השם דגש לא רק על עצם מתן קורת הגג אלא גם על איכות הדירה ורמת החיים בה."

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות