banner
עו"ד אופיר יחזקאלי // צילום: רותם גולן
עו"ד אופיר יחזקאלי // צילום: רותם גולן

"הזדמנות אמיתית להאיץ תהליכי פיתוח בקריית שמונה ובגליל"

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה קריית שמונה, עו"ד אופיר יחזקאלי: "הקורונה הוכיחה שהמרחק הוא לא פונקציה, אין סיבה לשלם אלפי שקלים על ארנונה משרדים במרכז הארץ, כשניתן להקים חברות גם בקריית שמונה ואצבע הגליל ולתקשר מכאן עם העולם"

עו"ד אופיר יחזקאלי // צילום: רותם גולן

מאת: עו"ד אופיר יחזקאלי, מ"מ וסגן ראש העיר קריית שמונה 

לפני 6 שנים חזרתי לקריית שמונה. העיר בה נולדתי וגדלתי בה  אחרי כמעט 10 שנים במרכז הארץ. חזרתי מתוך תחושת שייכות ומשמעותי ובסטטוס שונה ובוגר יותר כנשוי ואב לילדים.

התקופה האחרונה בה אנו חווים את אחד המשברים הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל מחדדת לי עוד יותר את היתרונות של קריית שמונה ואצבע הגליל דווקא בימים אלו של בידוד בכמה רבדים.

  1. איכות חיים שמתבטאת בצפיפות נמוכה יחסית. לתושבים רבים מהעיר והאזור קיים טבע עירוני משמעותי במרחק של 100 מטר עם נוף משגע. 
  2. איכות מים ואוויר צלול.
  3. חוסן קהילתי שמתבטא בסיוע וערבות הדדית של תושבים ומתנדבים רבים.  עשרות מתנדבים שמחלקים מזון לקשישים ולבודדים דוגמא נוספת בין היתר אתר האינטרנט העירוני ורכישה של תושבים דווקא ממכולות שכונתיות ועסקים מקומיים.

נדמה שאם כבר נגזר עלינו סגר ובידוד אני לחלוטין מעדיף אותו עם משפחתי פה בקריית שמונה על פני דירה במרכז הארץ.

לצד העיסוק המתמיד בפעילות סביב הקורונה, בדיקות, מידע לתושבים, חלוקת מזון, סיוע לעסקים קטנים וכו', אנו עוסקים גם ביום שאחריה ובחשיבה דווקא על ההזדמנויות הרבות של קריית שמונה ואצבע והגליל ביום שאחרי:

צילום : אבן צור תקשורת
צילום : אבן צור תקשורת
  1. אין חשיבות למרחק– הקורונה הוכיחה שהמרחק הוא לא פונקציה ניתן לקיים דיונים ופגישות עבודה גם מרחוק באמצעות האפליקציות הייעודיות דוגמת זום. אין סיבה לשלם אלפי שקלים על ארנונה משרדים במרכז הארץ כשניתן להקים חברות גם בקריית שמונה ואצבע הגליל ולתקשר מכאן עם העולם. להיות מחוברים לכל מקום אבל להנות מאיכות חיים, מים ואוויר נקיים.
  2. Slow life- הקורונה מכריחה אותנו לעצור ממרוץ החיים המטורף ולחזור למושכלות יסוד. האם באמת חייבים כל בוקר לעמוד בפקקים שעות על גבי שעות כדי להגיע לעבודה? להתחיל מוקדם בבוקר ולחזור אחרי שקיעת השמש? לוותר על זמן איכות עם המשפחה?

אז כן החיים שלנו בקריית שמונה ואצבע הגליל הם בתנועה איטית יותר. יש מי שמתבלבל וחושב שנשארנו מאחורה בזמן אבל זוהי  בדיוק הבחירה שלנו פחות לחץ, יותר משפחה עם קהילה שעוטפת ברגעי משבר ושמחה. אני מניח שעוד ועוד משפחות יחשבו על זה ביום שאחרי הקורונה. 

קריית שמונה // צילום: יחצ
קריית שמונה // צילום: יחצ

קריית שמונה נמצאת בהליכי פיתוח מואצים עם 2 שכונות בהקמה, קידום תעשיית הפודטק והאגרוטק (דוגמת מכון המחקר מיגל שבימים אלו התפרסם בזכות מחקריו בין היתר במציאת חיסון לקורונה) ועם ראש העיר הצעיר ביותר בישראל וצוות צעיר בדרג הנבחר והמקצועי.

ביום שאחרי הקורונה יש הזדמנות אמיתית דווקא להאיץ תהליכים אלו. 

נדרשת חשיבה גם ברמה הממשלתית כך לדוגמא מענקים והשתתפות בשכר עובדים של משרד הכלכלה רצוי שיהיו דווקא לחברות קטנות שמוכנות לעבור ולעבוד מרחוק ולאו דווקא למפעלים. 

בנוסף, ועדות התכנון והבנייה ובעיקר משרדי הממשלה העוסקים בהתחדשות עירונית נדרשים לחשוב על מודל המגורים החדש דווקא בקריית שמונה, המעודד המשמר את היתרונות היחסיים של העיר ומעודד קהילתיות.

זה בהחלט אפשרי. דווקא היום.

*כותב המאמר, עו"ד אופיר יחזקאלי, הינו מ"מ וסגן ראש העיר קריית שמונה, מחזיק תיק החינוך ויו"ר הועדה לתכנון ובנייה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות