banner
שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל
שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל

ירושלים בסגול ותכלת: יקודמו קווי הרכבת הקלה

החל קידומם של הקו הסגול והקו התכלת של הרכבת הקלה וכן של שתי התחנות התת-קרקעיות של הקו הכחול. מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי: "הקו הסגול יאפשר את האצת  ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בעיר"

שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם את הקווים הסגול והתכלת וכן תכנית לתחנות תת-קרקעיות של הקו הכחול. 

הקו הסגול צפוי לעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים ותלפיות. אורכו של התוואי- כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. במינהל התכנון מציינים כי: "מדובר בקו היחיד שהוא קו מזרח-מערב שישרת מוקדים חשובים בעיר בהם בית החולים הדסה עין כרם, קניון מלחה ואזור תלפיות. הקו יתחבר בחלקו לקווים שכבר אושרו (הקו האדום בהדסה עין כרם, הקו הכחול בשכונת מלחה, הקו הירוק בתלפיות). הממשק עם קווי הרכבת הקלה הנוספים יאפשר גמישות רבה לנוסעים באמצעות החלפות בין הקווים השונים.

"כמו כן, הוועדה קבעה בהחלטתה כי קידום הקו יכלול גם את האמצעים המשלימים שיאפשרו הנגשה מקסימאלית אל תחנות הרכבת הקלה כדוגמת דרגנועים, מסועים, מעליות. זאת, כדי לייצר חיבור של הולכי הרגל אל התחנות, גם אם המגורים נמצאים בטופוגרפיה שונה ממיקומה של התחנה".  

צוות אב לתחבורה

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "מדובר בקו שיאפשר את מעבר רכבת קלה בשכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית, וכן יאפשר מתן שירותי הסעת המונים תוך חיבורים מהירים למוקדי שירותים ותעסוקה ויאפשר השלמה של מערכת קווי הרכבת הקלה עירונית". 

הקו התכלת הינו מקטע באורך כקילומטר, הצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. התוואי שכאמור, יחבר בין שני קווים שכבר אושרו (האדום והכחול), יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לבין שכונת הר הצופים וישרת בעיקר את תושבי אזור גוננים המבקשים להגיע לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. 

כמו כן, הוועדה החליטה על קידומן של שתי תחנות תת קרקעיות שיוקמו כחלק מהתוואי של קו הכחול בשכונת גאולה. הוועדה דנה בכניסות והיציאות של התחנות כדי לאפשר גישה מיטבית לתחנות. חשוב לציין כי מיקום התחנות אינו משנה את התוואי התת-קרקעי שאושר בתכנית הקו הכחול. 

שלוש התכניות הוגשו על-ידי עיריית ירושלים, ביזמת צוות תכנית אב לתחבורה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות