banner
פדלון // באדיבות דוברות העירייה
פדלון // באדיבות דוברות העירייה

ראש עיריית הרצליה עלה להתקפה: הקפיא את הבנייה בשכונת גליל ים

משה פדלון, ראש העיריה יוצא למאבק בעקבות ביטול הסכם הגג על ידי המדינה: "המדינה מקפיאה בפועל את הסכם הגג עם הרצליה מדובר בפגיעה קשה בציבור זכאי מחיר למשתכן

תמונה: פדלון // באדיבות דוברות העירייה

"הקפאת התשתיות הלאומיות, בהן מחלף הרב מכר, קידום פתרון למט"ש ועוד, לא מאפשרת לנו כעירייה לאשר את המשך הבנייה בשכונה", כך אמר היום פדלון, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה החליטה על הקפאת הבנייה בשכונת גליל ים בעיר.

ההודעה באה בעקבות הודעה כי המדינה מקפיאה בפועל את הסכם הגג עם הרצליה, דבר שימנע לטענת העיריה את בניית מחלף הרב מכר, את העתקת המכון לטיהור שפכים (המט"ש) וזאת לצד עיכוב פתרונות ניקוז והקמת תשתיות נוספות בשכונה בפרט ובעיר כולה.

"בנוסף, עולה כי במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים המדינה לא עומדת במחויבותה לעירייה למכסה משמעותית של דירות עבור בני העיר, אשר עליו הוסכם במסגרת הסכם הגג.

לפיכך, החליטה הבוקר הוועדה המקומית על הקפאת כל עבודות הבנייה והפיתוח בגליל ים, עד שניתן יהיה לוודא כי מימוש זכויות תושבי הרצליה לדיור בר השגה ואיכות החיים של התושבים בשכונה בפרט ובעיר בכלל – יובטחו ויישמרו", נמסר מעיריית הרצליה.

כזכור, במסגרת "דיור למשתכן", בגליל ים אמורות להיבנות כ-1,800 יחידות דיור, מהן כ-440 דירות מיועדות לבני העיר במחיר למשתכן אולם לטענת העיריה המדינה אינה עומדת במחויבות זו. ראש עיריית הרצליה משה פדלון  מסר כי: "כראש העיר עומדות לנגד עיניי, לצד הרצון לבנות יחידות דיור עבור תושבי העיר ועבור הזוגות הצעירים שרוצים להמשיך לגור בה, גם הדאגה לתשתיות ראויות שיתאימו לגודל האוכלוסייה, כמו גם הבטחת איכות החיים הטובה בעיר. בשל החלטות המדינה, אשר בפועל מהוות נסיגה מהסכם הגג ופוגעות באופן ישיר בתושבי העיר, הוועדה המקומית החליטה על הקפאת הבנייה בגליל ים. העירייה ממלאת את ההתחייבויות שלה בנושא פיתוח השכונה ונמשיך בכך – אך בהיעדר החלטת המדינה לקדם את התשתיות להן התחייבה, לא ניתן יהיה לגור בשכונה ולכן לא נוכל לאפשר את המשך הבנייה והפיתוח". 

לאור זאת, נמסר מהעיריה, הנחה ראש העיר את החברה הכלכלית להקפיא את עבודות הפיתוח של הכבישים, הדרכים והתשתיות הציבוריות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות