banner
הדמיית שכונת גילה בירושלים // איי אל וויופוינט
הדמיית שכונת גילה בירושלים // איי אל וויופוינט

ירושלים: אושרה תכנית "עמידר" לפינוי בינוי הכולל כ-1,300 יח"ד

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית "עמידר" לאחד הפרויקטים הגדולים בעיר להתחדשות עירונית: 1,300 יח"ד במקום 287 יח"ד הקיימות כיום בשכונת גילה. יו"ר חברת עמידר, קובי שלו אמסלם: "התכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי"

הדמיית שכונת גילה בירושלים // איי אל וויופוינט

הוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים אישרה והמליצה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, להפקיד בתנאים את התכנית להתחדשות עירונית שהגישה חברת עמידר החדשה, המתייחסת למתחם מרכז הקליטה בשכונת גילה בבירה. 

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ציין בעקבות החלטת הוועדה כי: "אני מברך על תוספת היחידות בשכונת גילה. תוספת יחידות הדיור השנה היא חסרת תקדים ומטרתה לפתח את ירושלים, ליצור אופציות מגורים למשפחות צעירות ולחזק את העיר ". גם שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, התייחסה לתכנית המשמעותית, ואמרה כי:"התכנית מביאה איתה בשורה לדיור הציבורי – שדרוג של כ-180 דירות ישנות השייכות לדיור הציבורי לטובת דירות בבנייה חדשה, והקצאת חלק מהרווחים לטובת קרן הפריפריה שתאפשר התחדשות עירונית בדיור הציבורי גם מחוץ לאזורי הביקוש. התחדשות עירונית בדיור הציבורי היא מרכיב משמעותי בשיפור השירות לדיירים".

הדמיית שכונת גילה בירושלים // איי אל וויופוינט
הדמיית שכונת גילה בירושלים // איי אל וויופוינט

במסגרת התכנית מוצע פרויקט התחדשות עירונית נרחב במתחם הכולל 1,300 יח"ד במקום 287 יח"ד קיימות, מתוכן 178 יח"ד דיור ציבורי ועוד 109 יח"ד פרטיות ומבני ציבור. הפרויקט, שקודם בליווי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, משתרע על שטח כולל של כ-100 דונם ברוטו, במתחם הגובל ברחוב אריה בן אליעזר ממזרח, צפון ומערב ורחוב ורדינון בדרום. 

על פי התכנית, הבינוי יתבצע במרקם המשלב מבנים בגבהים שונים, בתמהיל דירות מעורב, המותאם למרקם האנושי והחברתי של הקהילה המקומית. כמו כן, כוללת התכנית פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי, עיבוי ותוספת מבני ציבור, שטח ציבורי פתוח ותוספת שטחי מסחר. 

"מתוך מדיניות הרואה חשיבות בשילוב היבטים חברתיים בתכנון, בקידום התכנית הושם דגש על עבודה חברתית במתחם מרכז קליטה", מדגישים ב"עמידר", "כאשר במקביל לסבב מפגשים עם הדיירים, פועל במקום פורום חברתי המשותף לגורמים עירוניים, שכונתיים ולנציגות עמידר". 

יו"ר חברת עמידר, עו"ד קובי שלו אמסלם, מציין כי: "מתחם הקליטה הוותיק בשכונת גילה משווע להתחדשות, ואני מברך על כך שלאחר עבודה מאומצת, בפן התכנוני והחברתי, הנענו היום מהלך חשוב. התכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי ולכלל תושבי המתחם ותביא לחיזוק השכונה גם בהיבט הקהילתי. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים מהווה מכפיל כח אשר ישמש את החברה גם בפעילותה בערים אחרות". 

מנכ"ל עמידר, שאול גליקסברג, אמר כי: "אני מברך על יציאת הפרויקט לדרך, התכנית המקיפה תביא להעלאת איכות החיים בדיור הציבורי ולשינוי החברתי המתבקש במקום".

גלעד בר אדון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בעמידר החדשה, הממונה על קידום הפרויקט מטעם עמידר, מסר כי: "מדובר בצעד חשוב בתהליך קידום ויישום התכנית, במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית אותם מובילה עמידר ברחבי הארץ. זאת, כחלק ממימוש חזון החברה לפעול לשיפור איכות חיי דיירי הדיור הציבורי ותנאי מגוריהם". 

נדב לחמן-לזר, מנהל אגף בכיר נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון מסר כי: "משרד הבינוי והשיכון מוביל שורה של מהלכים לטיוב מלאי הדיור הציבורי. בנוסף לרכש הדירות למלאי ולהשקעה של כ-140 מלש"ח בשנת 2019 בתחזוקת הדירות. המשרד פועל בליווי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשפר את הממשקים עם יזמים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי תוך שמירה על זכויות הדיירים, על מנת לחדש את מלאי הדירות וליצור מאגר של דירות נגישות ואיכותיות לזכאי הדיור הציבורי. התכנית בגילה מהווה מרכיב משמעותי במהלכים אלו, ואנחנו מברכים את עיריית ירושלים על התמיכה וההתגייסות לקידום התכנית"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות