banner
תכנית גבעת אולגה // תכנון: בר לוי אדריכלים

חדרה: אושרה למתן תוקף תוכנית מתאר להתחדשות עירונית

גורי נדלר, מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "חשיבות התוכנית היא יצירת ודאות עבורם בנוגע להמשך הליכי ההתחדשות העירונית בשכונה, נעשה כאן היום צדק חברתי אמיתי"

הדמיית בתכנית // תכנון: בר לוי אדריכלים

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה למתן תוקף תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בשכונת גבעת אולגה בחדרה. התכנית קודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית חדרה.

תכנית גבעת אולגה // תכנון: בר לוי אדריכלים
תכנית גבעת אולגה // תכנון: בר לוי אדריכלים

השכונה שנבנתה בשנות ה-60 וה-70 במערב חדרה, צמודה לחוף הים ומונה כיום כ-3600 יחידות דיור. כ-1000 מתוכן מיועדות לפינוי בינוי. על פי התוכנית, תגדל כמות יחידות הדיור בשכונה לכ-8350 יחידות דיור. ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדגישים כי הבניינים החדשים יהיו בעלי תמהיל דירות מגוון, החל מ6 קומות ועד ל35 קומות, כדי לתת מענה למגוון השימושים והאוכלוסיות בעיר.

על מנת לשמור על הרקמה העירונית הקיימת, הוחלט על מרקם בניה לגובה בהיקף השכונה ובנייה אחידה ונמוכה במרכז השכונה ועד לרצועת החוף. כמו כן, מתייחסת התוכנית למבני ציבור, שטחים פתוחים, הסדרת תנועה ודרכים, איכות הסביבה, נוף ותשתיות, כמו מים וביוב.

צילום דוברות הרשות הממשלתית הלתחדשות עירונית
צילום דוברות הרשות הממשלתית הלתחדשות עירונית

"מכאן נסללה הדרך לקידומן של תוכניות מפורטות למתחמי הפינוי בינוי שהוגדרו ונקבעו בתוכנית. כעת יוכלו קבלנים ויזמים להגיש תוכניות ולהוציא לדרך במהירות את תוכניות הפינוי-בינוי", אומרים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

"זו תוכנית המתאר השכונתית הראשונה בהתחדשות עירונית שהגיעה לאישור סופי", מוסיף גורי נדלר, מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "אני שמח עבור הדיירים המיועדים בתוכנית, שהיום מתגוררים במבנים שאינם בטיחותיים, ויוכלו לשפר את איכות חייהם באופן ניכר. חשיבות התוכנית היא יצירת ודאות עבורם בנוגע להמשך הליכי ההתחדשות העירונית בשכונה, נעשה כאן היום צדק חברתי אמיתי".

עוד נמסר מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כי בימים אלו נערך "קול קורא" נוסף עבור הרשויות המקומיות, שיסייע להן בהכנת מסמכי מדיניות או תכניות מתאר שכונתיות להתחדשות עירונית. "קול קורא זה יהווה כלי משמעותי וקריטי אשר יסייע לרשויות המקומיות בבואן לקדם ולהסדיר תהליכי התחדשות עירונית, וכמובן לעודד את היזמים לקדם תוכניות מפורטות בנושא", אומרים ברשות.

התוכנית קודמה בשיתוף פעולה הדוק עם לשכת התכנון בוועדה המחוזית בראשה ליאת פלד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות