banner
הדמיה - עין סוף אילת // באדיבות עיריית אילת
הדמיה - עין סוף אילת // באדיבות עיריית אילת

על הפרק: עדכון לתוכנית רצועת החוף והים של מפרץ אילת

יושם דגש על הטמעת מדיניות לאיכות אדריכלית בכל הפרויקטים המתוכננים בתחום התכנית. ראש מינהל התכנון, דלית זילבר: "התוכנית מציגה חזון לעיר אילת – השער הדרומי של מדינת ישראל ומעצימה אותה כמוקד כלכלי ותיירותי"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, החליטה לקדם את תוכנית המתאר הארצית לחופי אילת (תמ"א 13), המתייחסת למגוון רחב של צורות תיירות, כולל תיירות אקולוגית ומדברית.

ממנהל התכנון נמסר כי מדובר בעדכון לתוכנית שאושרה בשנת 2005 "שמטרתה התווית מדיניות עדכנית לחוף מפרץ אילת, אשר תותאם למגמות ולשינויים הרצויים והצפויים בעשורים הבאים בתחומי התיירות, המלונאות, התעסוקה וצרכי הקהילה המקומית, ותתבסס בין היתר על ידע אקולוגי עדכני ועל הניסיון המצטבר, תוך שמירה על איזון בין פיתוח לשימור".

עקרונות התוכנית יתמקדו בשמירה על אוצרות הטבע, פיתוח רצועת החוף וממשק עם העיר.

הדמיית רצועת החוף // באדיבות עיריית אילת
הדמיית רצועת החוף // באדיבות עיריית אילת

יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור, זאב בילסקי, אמר כי: "אני מברך את עיריית אילת והעומד בראשה על הכנת תוכנית שעושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על משאבי הטבע הייחודים של אילת. התוכנית תעצים את אילת כמוקד תיירותי לאומי ובינלאומי ואני רואה בתכנית חשיבות לאומית מדרגה ראשונה".

ראש מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה כי: "התוכנית מציגה חזון לעיר אילת – השער הדרומי של מדינת ישראל ומעצימה אותה כמוקד כלכלי ותיירותי. לשם כך, התוכנית מייצרת מגוון של סוגי תיירות שלא קיימים כיום בעיר שייתנו מענה לסוגי המטיילים השונים בעיר. זאת, תוך חשיבה אסטרטגית על רצועת החוף ושימת דגש על שמירת אוצרות הטבע שלה".

בין היתר במינהל התכנון מבקשים לשמור על אילת כיעד תיירותי מוביל המושתת על ערכי הטבע הייחודיים למפרץ אילת וסביבתו, על גישה חופשית של הציבור אל החוף ולכל אורכו, ללא מכשולים למעבר הולכי רגל, "ובהתחשב בשימושים ובמקרקעין שסגירתם נדרשת מטעמי ביטחון ובטיחות ונדרשים באופן ישיר לתפעול תשתיות או הגנה על ערכי טבע והסביבה".

הדמיית רצועת החוף // באדיבות עיריית אילת
הדמיית רצועת החוף // באדיבות עיריית אילת

במסגרת התוכנית תינתן עדיפות למיקום שימושים בעלי זיקה לחוף, העומדים לשימוש הציבור הרחב וכן יבוצע חיזוק הקשר בין הים והמדבר, בעזרת שימוש במאפיינים נופיים וחזותיים טבעיים-מקומיים. דגש יינתן להטמעת מדיניות לאיכות אדריכלית בכל הפרויקטים המתוכננים בתחום התכנית.

התוכנית תקודם בשיתוף פעולה עם עיריית אילת ורשות הטבע והגנים אשר גיבשה מסמך מדיניות לשמירת טבע במפרץ אילת שבין מטרותיו- הבהרת חשיבותו וייחודיותו של מפרץ אילת.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות