banner
Old and new holy town Jerusalem, Israel

על הפרק: הקמת רובע שגרירויות בירושלים

משרד הבינוי והשיכון בוחן הקמת רובע שגרירויות בירושלים על שטח באזור דרום מזרח העיר, שיכלול 60,000 מ"ר של זכויות בנייה בתישעה אזורים

רובע השגרירויות החדש צפוי להיבנות בשכנות לשכונת תלפיות מזרח בירושלים ולכלול כ-9 אזורים נפרדים במתחם המתפרש על כ-100 דונם. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "המתחמים מתוכננים כך שיכללו מבנים בהם יפעלו כמה שגרירויות בבניין, וזאת כמקובל בעולם. כמו כן, מתוכננים גם מגורי עובדים בסמיכות למבני השגרירויות".

המתחמים מייצרים יחד כ- 60,000 מ״ר זכויות בניה המהווים כ 250% מהשטח. ניתן יהיה להגדיל את הזכויות אף ליותר מכך ולהגיע גם ל-80,000 מ״ר, המהווים כ- 350% מהשטח, וזאת בתיאום עם מנהל התכנון ודרישות התכנון והצרכים שיתקבלו ממשרד החוץ שנמצא בקשר עם השגרירויות השונות. מרחק הרובע מגדר ההפרדה יהיה כ-1.5 ק"מ בקו אווירי.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "אני משוכנע כי מדינות נוספות ורבות יעבירו את שגרירויותיהן לירושלים ולפיכך הנחתי את גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון לייצר חלופות של פתרונות הולמים למיקום השגרירויות בעתיד, בין היתר ב'רובע שגרירויות' יחודי. בימים אלו אנחנו מתכננים מתחמים אפשריים למדינות נוספות הצפויות להעביר את שגרירויותיהן לירושלים. אני פונה אל הקהילה הבינלאומית ואומר – העברת השגרירות אל ירושלים, בירתנו הנצחית, היא המעשה הנכון.  הזדרזו, המקומות המועדפים הולכים ואוזלים".

שר השיכון יואב גלנט // צילום איתמר סיידא
שר השיכון יואב גלנט // צילום איתמר סיידא

במשרד הוסיפו כי התכנון של מתחם השגרירויות "מתחשב מאוד בתוואי הטופוגרפי המיוחד של השטח ומשאיר ׳חלונות׳ לנוף הנשקף מגבעת ארמון הנציב . כמו במתחם השגרירות האמריקאית, גם הוא יתוחם בגדר מפרידה ביטחונית אשר תשולב בפיתוח הנופי המיוחד של המתחם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות