banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

ועדת הפנים אישרה: אלפי יחידות דיור יתווספו לאזורי ביקוש במסגרת הסבת שטחי תעסוקה

על פי הצעת החוק ניתן יהיה להסב שטח תעסוקה למגורים בבניינים שטרם נבנו בשיעור של עד 30 אחוז מהשטח הכולל של זכויות הבניה שאושרו במגרש, בהליך של היתר ללא צורך בתוכנית

ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת אישרה את הצעת החוק להסבת שטחי תעסוקה למגורים.  על פי הדיווח, מדובר בהצעה שהוסכמה גם על השלטון המקומי ובמסגרתה אושר כי ניתן יהיה להסב שטח תעסוקה למגורים בבניינים שטרם נבנו בשיעור של עד 30 אחוז מהשטח הכולל של זכויות הבניה שאושרו במגרש, וזאת בהליך של היתר ללא צורך בתוכנית, ועד 10% שישמשו לשטחי ציבור. בנוסף, אושר כי תוקם ועדה ארצית מיוחדת שתוסמך לאשר תכנית לשינוי ייעוד מתעסוקה למגורים ללא כל הגבלה בשטח או בהיקף.

שרת הפנים איילת שקד // דוברות משרד הפנים
שרת הפנים איילת שקד // דוברות משרד הפנים

שרת הפנים, איילת שקד, מסרה בעקבות הדיון בוועדה כי: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדיור מהחריפים שידעה מדינת ישראל. בעקבות תקציב מדינה שלא עבר במשך שנתיים – לא שווקו יחידות דיור וכעת אנחנו במרוץ להלביש את המדינה בשמלת בטון ומלט. החוק שהועבר היום בוועדת הפנים הוא בשורה אדירה שתספק בטווח זמן הנראה לעין אלפי יחידות דיור באיזורי ביקוש". 

ראול סרוגו // כפיר סיון
ראול סרוגו // כפיר סיון

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמרו בעקבות ההחלטה כי: "מנהל התכנון, משרד האוצר וחברי הכנסת קיבלו את ההחלטה על בסיס נתונים לפיהם, יש כיום תוכניות בכלל המדינה למיליוני מ"ר של משרדים כשברור שחלק ניכר מהן לא יצאו לפועל בשל חוסר כדאיות. מדובר בתוכניות שחלק גדול מהן היו נשארות על הנייר ללא החלטה לשלב בהן דירות". נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מסר כי: "מדובר בצעד חשוב מאוד להגדלת היצע הדירות. אנחנו מברכים על ההחלטה של השרים וחברי הכנסת לקבל את הצעת ההתאחדות שהוצגה לממשלה כבר לפני מספר שנים. זהו צעד שיגדיל את היצע הדירות באזורים בהם שטחי המשרדים לא יצאו לפועל, וזהו נדבך נוסף בבלימת מחירי הדירות בישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות