אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

התוכנית לחלק הדרומי של קו מטרו M1 עוברת לאישור הממשלה

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) העבירה לאישור הממשלה תוכנית נוספת ברשת המטרו – חלקו הדרומי של קו מטרו M1. בעקבות השגות רבות שהוגשו לתכנית החליטה הוות"ל לערוך שינוים, "על מנת  להקטין ככל הניתן את הפגיעה הקניינית"

כרמלה קופר 12.10.2021

אורכו של הקטע כ-45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות. הקו צפוי לשרת את חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה, לוד. "בעקבות השגות רבות שהוגשו לתכנית החליטה הוות"ל על שינוים בתכנית, לרבות שינוי במיקום פתחים צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום של אתרי התארגנות ומתקני תשתית, "זאת  על מנת  להקטין ככל הניתן את הפגיעה הקניינית. כמו כן, התקיים הליך של פרסום נוסף שבמהלכו נשמעו מתנגדים נוספים", כך מציינים במינהל התכנון.  

בנוסף, הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין, בין היתר, מדובר בבית החולים אסף הרופא, בית חולים קפלן ומכון ויצמן, וכן אזורי התעסוקה- מע"ר בן צבי, פארק המדע רחובות, צומת ביל"ו, ולתכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בהם תל גיבורים, ציר יוספטל, שכונת ג'סי כהן בחולון, כפר גבירול ברחובות, מרכז ראשון לציון, שכונת גיורא ברמלה, מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד.

קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- קו מטרו- 3M בחולון, תחנות רכבת ישראל יוספטל- חולון, רמלה, באר יעקב (תחנה חדשה), לוד גני אביב, ראשונים, רחובות; תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק- צומת חולון, מנחם בגין בחולון.

עו"ד שלומי הייזלר // יח"צ
עו"ד שלומי הייזלר // יח"צ

יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי היילזר, מסר כי:  "אישור חלקו הדרומי לקו M1 מהווה נדבך נוסף בהקמת מערכת המטרו המקודמת במטרופולין תל אביב  אשר תהיה לה תרומה רבה על השימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין ולבעיות הגודש בדרכים, אני מבקש להודות מקרב לב לצוות המטרו במינהל התכנון ולכל הגורמים העוסקים במלאכה". 

כזכור, בחודש אפריל 2021, המליצה הוועדה לאשר את קו M3. אורכו הכולל של קו M3 הינו 40 ק"מ והוא כולל 25 תחנות. הקו מתחיל בהרצליה, עובר ברמת השרון, תל אביב, פתח תקוה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן, אור יהודה, אזור, חולון ומסתיים בבת ים. כמו כן, הקו כולל שלוחה לנתב"ג מאזור התעסוקה הדרומי המתוכנן באור יהודה. מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל לוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון ופתח תקווה במזרח. 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות