banner
הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ
הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ

פורסם הליך בינלאומי למרכז הזכייני של הרכבת הקלה חיפה-נצרת

בהליך המיון המוקדם יכולות להשתתף חברות בינלאומית ומקומיות אולם במקביל חברת חוצה ישראל יוצאת להליך לבחירת חברה בינלאומית, אשר תלווה את תהליכי הבטיחות בפרויקט

הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ

חוצה ישראל פירסמה הליך בינלאומי למיון מוקדם (PQ) של הקבוצות אשר ישתתפו במכרז הזכייני של הרכבת הקלה חיפה-נצרת. היקף המכרז העתידי עומד על כ- 3 מיליארד שקלים. הפרויקט כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית שתחבר את גושי ההתיישבות במטרופולין חיפה וגוש נוף הגליל – נצרת. היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בהיקף של  כ- 7 מיליארד שקל. 

בהליך המיון המוקדם יכולות להשתתף חברות בינלאומית ומקומיות אולם במקביל חברת חוצה ישראל יוצאת להליך לבחירת חברה בינלאומית, אשר תלווה את תהליכי הבטיחות בפרויקט עד לאישורו. במשרד התחבורה אומרים כי זאת "בשל מיעוט החברות העוסקות בתחום זה". הקבוצות שיאושרו בשלב המיון המוקדם יורשו להשתתף בהמשך במכרז הזכייני. 

הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ
הדמיה: יינון יעוץ ומחקר בע"מ

אורכו של קו הרכבת הקלה הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על פי התחזית, מספר הנוסעים יהיה 100,000 ביום, ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין-עירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש.  

חוסאם בשארה, יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל:  "עם פרוץ משבר הקורונה הוכרזה החברה כספק שירות חיוני ונרתמה לקידום והאצת הפרויקטים שבאחריותה".

דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל: "אנו גאים לפרסם את ההליך למיון המוקדם שלושה חודשים לפני המועד המקורי  ולסייע להנעת המשק קדימה. זוהי אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט. במקביל אנו מקדמים במרץ את סיום התכנון הסופי והוצאת הפרויקט לביצוע". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות