banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

פורסמו מכרזים לגגות פוטו-וולטאיים על מבני משרדי הממשלה

פורסמו שני מכרזים פומביים להקמת פאנלים פוטו-וולטאיים (PV) על מבני משרדי הממשלה בפריסה ארצית

אילוסטרציה // Depositphotos

במשרד האוצר מציינים כי המכרזים פורסמו כחלק מהחלטת ממשלה להפחתת פליטות גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה במשק. על פי ההחלטה, היקף ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות יהיה בהיקף של 13% עד שנת 2025 ובהיקף של17% עד שנת 2030. החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, מציין כי: "מדינת ישראל ממשיכה להתקדם אל עתיד של יעילות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה, כאשר פרויקט זה מתווסף לשורה של פרויקטים קיימים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות". 

באוצר מציינים עוד, כי המכרזים "יאפשרו את חלוקת הפרויקט בין מספר קבלנים ויועצים, על מנת לאפשר השתתפות של עסקים קטנים ובינוניים במסגרת קידום המדיניות של הממשלה".

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, מסר כי: "אנו בוחנים בימים אלה את הגדלת היעד לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, לאחוזים גבוהים עוד יותר מהשיעור אותו קבעה הממשלה, עד כדי הכפלת היעד. שימוש בגגות מבני הממשלה להקמת פאנלים פוטו-וולטאיים, יקדם את תחום האנרגיה הסולארית בישראל, ימצב את הממשלה כמובילה בניצול גגות לייצור חשמל נקי ויחסוך בהוצאותיה באנרגיה".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, הוסיף כי: "המכרז הוא חלק מסל פעולות שהממשלה ביצעה ועוד תבצע בשנים הקרובות, אשר ישפרו את ההגנה על הציבור והסביבה, בהן סגירת תחנות יצור החשמל הפחמיות, קידום חשמול התחבורה הציבורית קידומם של פרויקטים לייצור אנרגיה סולארית במרחב העירוני, ואימוץ בנייה ירוקה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות