banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

הצללות במרחב הציבורי ייבנו ללא זכויות בנייה

תיקון לתקנות התכנון והבנייה: גוף ציבורי לא יצטרך לקבל זכויות בנייה עבור הקמת הצללות במרחב הציבורי

תמונה: דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

שר האוצר, משה כחלון, חתם על תיקון תקנות התכנון והבניה שיבטל את הצורך בזכויות בנייה עבור הקמת הצללות במרחב בציבורי. במינהל התכנון, ברשות דלית זילבר, מציינים כי: "המהלך נועד לעודד הקמת הצללות במרחבים הציבוריים ובכך להפוך אותם לנעימים יותר עבור התושבים". 

עוד אומרים במינהל כי: "עד היום, הקמת הצללות במרחב הציבורי נדרשו בזכויות בנייה והדבר היווה חסם מהותי, לאור הצורך לאשר תוכנית הקובעת זכויות בניה טרם הליך הרישוי. עם תיקון התקנות, רשות מקומית או גורם ממשלתי אחר, יוכל לקדם הקמת הצללה במרחב הציבורי כמו בגני שעשועים, שבילי הליכה ואופניים, כיכרות, שדרות, מגרשי ספורט ועוד.  

מינהל התכנון רואה בהקמת הצללות מלאכותיות פתרון אחד, ובימים אלו מקודמות הנחיות להגדלת היקף נטיעות עצי צל בתהליכי התכנון, כך שיהיה ניתן לשלב בין כמה פתרונות הצללה בהתאם לצורך והישימות המקומית". 

התקנות החדשות חלות על אמצעי ההצללה המוקם על ידי המדינה או גוף הפועל מטעמה, אשר ממוקם במרחב הציבורי הפתוח או בשטח שנועד למבני ציבור, נסמך רק על עמודים או על  קירות של מבנה ציבור אחר וכן, אמצעי ההצללה מוקם במקום רחצה מוכרז, טיילת, פארק או גן ציבורי, במרחק שלא יפחת מחמישה עשר מטרים מקו החוף.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות