banner
חגי רזניק // באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון
חגי רזניק // באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון

רזניק נגד כחלון: "למרות שהוא מדבר הרבה – הוא נטו כישלון"

חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון היוצא וחבר מפלגת "גשר" עלה להתקפה:  "מחיר למשתכן נותנת מענה לעשירונים 7-10, אבל את העשירונים התחתונים שר האוצר שכח"

חבר מפלגת גשר ומנכ״ל משרד הבינוי והשיכון היוצא, חגי רזניק, מי שהאמין בקידום דיור ציבורי ותמך בו בעת כהונתו כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, ביקש דאז להעניק תמריצי תכנון ולעשות שימוש בחטיבות קרקע ומיסוי, רכש ושיפוצים, זאת לצורך מימוש חלומו אולם התאכזב ממדיניות משרד האוצר ואף הדיח את נציגי האוצר מצוות תכנית החירום לדיור הציבורי, בצעד חריג. לכתבה המלאה>>>לחץ כאן

בשבתרבות שהתקיימה ברמת ישי, התייחס רזניק לנושא ולתקרית, ואמר: "זה לא סוד ששר האוצר דיבר בשני קולות. מצד אחד זעק שהוא רוצה ותומך בדיור ציבורי ומצד שני לחש לפקידות שאפשר למרוח. לא לשווא הדחתי את נציגי האוצר מהוועדה שדנה בעתיד דיירי הדיור הציבורי. במקום לדון בנושא כאוב בכובד ראש, עשה רושם שהם באו לעשות מופע סטנד-אפ וטרחנות-הכל כי הקרדיט לא היה של שר האוצר". עוד אמר רזניק: "אני בטוח שעכשיו ורק מול קבלת קרדיט פוליטי הוא ינסה סוף-סוף בחודשים שנותרו לפעול לטובת דיירי הדיור הציבורי, אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי- נכון להיום כ-30 אלף זכאים מהשכבות הנמוכות ללא קורת גג ולא מחכים להם היום המפתחות לדירה לה הם זכאים בדין בתעודת זכאות -בסניפים. יש כ-3,000 נשים חד הוריות שמקבלות תחליף מזונות מביטוח לאומי ולא זכאיות. יש אלפי פגועי נפש שכלואים בנפשם שלא מוכרים וגם כל מי שזכאי ומוכר בקריטריונים קשוחים ועל פי כל דין לדירה עם תעודת זכאות מהמדינה – לא מקבל דירה".

רזניק התייחס למדיניות שר האוצר, משה כחלון, ולהחלטה לעזוב את תפקידו ולהצטרף לפוליטיקה, ואמר: "כחלון מסמס את התכנית המרכזית והטובה ביותר להצלת הדיור הציבורי  ובכך זנח את העניים והשכבות המוחלשות. למרות שהוא מדבר הרבה – בסוף הוא נטו כישלון. הוא נטש את השכבות המוחלשות בצידי הדרך", אמר רזניק והוסיף, "החלטתי להצטרף לפוליטיקה בזכות אורלי לוי, בזכות העובדה שהיא מנהיגה נקיית כפיים שנלחמת למען הציבור בישראל ולהבדיל מאחרים היא לא מחוברת לטייקונים".

על מפלגתו בראשות לוי, אמר רזניק: "גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס מתחייבת לעגן את הטיפול בדיור הציבורי. אנחנו נדע לטפל בשכבות החלשות בכל נושא, לרבות חינוך, בריאות ומתן הזדמנות שווה לכל ילד. כילד שיצא בצו שופט מבית הוריו – גם אני באתי ממקום נמוך, אני חוויתי את כאב וקושי. אני יודע מה משמעות של ילד הנולד למציאות של  מחסור בבית קבוע לעומת ילד שמשפחתו יכולה לספק לו הכל. אנחנו נמחק את הפער הזה. צדק חברתי מובילים במעשים ולא רק בהתנייה לקרדיטים. אני לא אשכח לעולם מאיפה באתי".

רזניק התייחס גם לתכנית "מחיר למשתכן", עליה אמר: "הבעיה המרכזית איתה שהיא נותנת מענה לעשירונים 7-10, אבל את העשירונים התחתונים שר האוצר שכח ובכך הפקיר אותם בצידי הדרך ולא רק בתחום השיכון, אלא גם בתחומים אחרים. הוא פשוט נטו כישלון, כי המקום היחיד בו הוא מצא לנכון להתייחס אליהם היה בפוסטים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות