banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

סגן ראש עיריית שפרעם על עיכובי בנייה: "סיפור מצוץ מהאצבע"

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה ברשויות הדרוזיות, חמד עמאר: "אנשים מחכים בסבלנות 10 שנים לחלוקת מגרשים ובכל פעם מתגלה חסם אחר. אותי מעניין שבחור צעיר שמחכה לבנות בית, יקבל חלקה"

אילוסטרציה // depositphotos

"בכל הדיונים על תכנון ובניה ברשויות הדרוזיות שב ועולה החסם המעכב – תאגיד המים והביוב שלא חותם על חוזה ובכך מעכב את שיווק המגרשים", כך אמר יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה ברשויות הדרוזיות, ח"כ חמד עמאר בדיוני המעקב שקיים היום על שיווק מגרשים לחיילים משוחררים בשפרעם ובינוח-ג'ת. "אם החסם זה התאגיד, שבו איתם 24 שעות ותפתרו את העניין. 10 שנים אנשים סובלים כי יש בעיה עם התאגיד?", הוא הוסיף.

רבקה שאלתיאל, נציגת משרד השיכון, אמרה כי: "אנחנו לא יכולים לשחרר שיווק אם אין הסכם עם התאגיד". יו"ר הוועדה ח"כ חמד עמאר, השיב: "מה שמעניין אותי, שבחור צעיר שמחכה לחלקה, יקבל. אני לא רוצה בניה לא חוקית, לא רוצה שיפלשו לחלקה של מנהל מקרקעי ישראל, לא רוצה שיבנו בלי היתר. אנשים מחכים בסבלנות אדירה 10 שנים".

סגן ראש העיר שפרעם, איימן אסעד, הוסיף בדיון כי: "בעיית התאגיד עלתה רק לפני 3-4 חודשים. כל העיסוק נמשך שנים רבות ולא קשור לתאגיד. התאגיד חתם. אז איפה הסיפור תקוע? מישהו מנסה כאילו להתחבא מאחורי סיפור כאילו יש מריבה על החלקות. אני כסגן ראש העיר אומר שזה סיפור מצוץ מהאצבע. אין סיפור כזה בשכונת חיילים משוחררים. גם אנחנו התנגדנו להפוך 3 מגרשים בשכונת חיילים משוחררים לשטח ציבורי".

יו"ר ועדת המשנה ח"כ חמד עמאר סיכם את הדיון: "אני מבקש מסמך כתוב לוועדת הפנים – האם מתוכננות 4 יחידות דיור למגרש או שתיים? אם רוצים לשווק 4 יחידות דיור למגרש, לא יהיה שיווק. אף אחד לא יסכים שמישהו יבנה מעליו. נאמר לי שהפכו את כל המגרשים לדו. אני קורא לרשות מקרקעי ישראל להוציא את החוברת כמה שיותר מהר, ולהוציא את הפולש. שטח ציבורי בשכונת חיילים משוחררים לא יהיה. אף פעם לא תוכנן שם מסגד ולא היה סכסוך בין דרוזים למוסלמים. אין מענק בשפרעם, למרות פרסומים לא נכונים של משרד האוצר. יש סבסוד על פיתוח, 90% מתשלומי הפיתוח, עד גג של 300,000 ₪. אם החלקות לא יחולקו בשבועות הקרובים, יהיה דיון המשך ונבדוק למה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות