הוועדה הארצית תבחן חלופה נוספת לתחנת רכבת בחריש
עיריית חריש בוועדה הארצית: "דורשים שהרכבת תעבור בתוך מנהרה מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון"
עיריית חריש בוועדה הארצית: "דורשים שהרכבת תעבור בתוך מנהרה מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון"
עיריית חריש מדווחת כי בדיון שנערך השבוע בישיבת המועצה הארצית שבמנהל התכנון, אושרה בחינת חלופה חדשה שכוללת תחנת רכבת בכניסה לחריש, סמוך לקניון. על פי החלופה החדשה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרכבת. המסילה תוקם בסמוך לכביש 6 מצידו המערבי והיא תהיה מסילה שקועה.
"פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה). עיריית חריש פועלת רבות מזה מספר שנים על מנת שהרכבת תעבור דרך חריש, והצליחה להשפיע על ההחלטות בנושא. בדיון שהתקיים היום השתתפו ראש העיר יצחק קשת ומהנדסת העיר שרון פישמן", כך נמסר מהעירייה.
עוד מציינים בעירייה בעקבות הדיון כי: "החלופה החדשה מצטרפת לשתי חלופות נוספות שנמצאות על השולחן: הראשונה, חלופת מנשה, היא מסילה שתוקם על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום – הכביש המוביל לצומת מג"ב כיום. במסגרת חלופה זו, תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש תהיה סמוך למחלף מג"ב". יש לציין כי העירייה מתנגדת לחלופה זו, שבמסגרתה לא תהיה תחנת רכבת בחריש ואילו היא תומכת במסגרת חלופה שנייה שגובשה, לפיה תוקם תחנת רכבת בכניסה לעיר בסמוך לכביש הגישה הדרומי העתידי (611). "במסגרת חלופה זו, הרכבת תעבור בתוך מנהרה תת קרקעית מתחת לשטח הבנוי של חריש מדרום לצפון. הקושי בחלופה זו הוא שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים יותר מאשר חלופת מנשה", טוענים בעירייה.
ראש העיר יצחק קשת אמר לאחר הדיון: "החלופה החדשה משרתת היטב את תושבי חריש, והיא חלופה ריאלית מבחינת עלויות ההקמה שלה. אין ספק שתחנת רכבת בחריש תהיה מנוע צמיחה אדיר לעיר החדשה, ואנחנו דוחפים בכל הכוח כדי שהחלופה הזו תתקבל".
מהעירייה נמסר עוד: "המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה התנגדו עד כה לחלופת המנהרה ותמכו בחלופת מנשה. אחרי מאמצים רבים של העירייה הוחלט לחזור לשולחן השרטוטים כדי לגבש את החלופה השלישית שתאפשר חיבור ישיר של תושבי חריש למערך הרכבת".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן