banner
יפה סדן // Emmanuel Turk
יפה סדן // Emmanuel Turk

בשורות מכנס הנדל"ן בפריז: "מגמת הרכישות של תושבי החוץ רק תלך ותגבר בשנים הקרובות"

יפה סדן, סמנכ"לית השיווק, המכירות והפרסום בקבוצת יוסי אברהמי, שהשתתפה בכנס, מדווחת:" ייתכן שמדובר במעין התפרצות של ביקוש כבוש. אחרי שנתיים שבהן לא ניתן היה להגיע לישראל בגלל מגבלות הקורונה, כעת הכל מתפוצץ"

גם אחרי שנה שבה טיפסו מחירי הדירות ביותר מ-7%, שוק הנדל"ן לא מפסיק לעלות. הביקוש המיידי לדירות באזורי הביקוש ממשיך במגמת ההתחזקות, כשבאחרונה תודלק בין השאר על ידי העלאת מס הרכישה עליה הכריזה הממשלה ומתוכננת לשבועות הקרובים. לצד משקיעי הנדל"ן הישראלים הקלאסיים, ישנו מגזר נוסף שעט בימים אלה על נכסי המגורים – זה של תושבי החוץ. עם החלטת הממשלה להתיר מחדש כניסת תיירים לישראל – שבו אלה לבצע עסקאות רכישה בקצב גובר. 

ואמנם, במשרדי התיווך ובמחלקות המכירות של חברות הנדל"ן מדווחים על עלייה של עשרות אחוזים בשיעור תושבי החוץ הפונים אליהם – מדובר בעיקר במשפחות יהודיות אמידות ממערב אירופה וארה"ב – המבקשים לרכוש נכסים להשקעה ואף למגורים בארץ הקודש.

יפה סדן, סמנכ"לית השיווק, המכירות והפרסום בקבוצת יוסי אברהמי, לא מופתעת מגל הרוכשים החדש-ישן: "כבר זמן רב שישראל נתפשת בעיניהם של תושבי החוץ כאי של יציבות, הן כלכלית והן בהיבט של הביטחון האישי, לאור התגברות התקריות האנטישמיות בעולם. גם ההתמודדות עם מגפת הקורונה, שבישראל נעשתה בצורה טובה יחסית לשאר העולם המערבי, העלתה את קרנה של המדינה בעיני רבים שמתלבטים היכן להשקיע את כספם.

"אנחנו בקבוצת יוסי אברהמי מרגישים היטב את ההתעניינות הגוברת בנדל"ן ישראלי מצד תושבי חוץ. ייתכן שמדובר במעין התפרצות של ביקוש כבוש: אחרי שנתיים שבהן לא ניתן היה להגיע לישראל בגלל מגבלות הקורונה, כעת הכל מתפוצץ".

סדן, כמו נציגים של חברות נדל"ן ישראליות נוספות, השתתפה השבוע בכנס יחיד מסוגו – Salon Israèlien de l'IMMOBILIER, פרי יוזמה של איש עסקים יהודי-צרפתי בעל קשר עמוק לישראל. הכנס, שנערך בפריז זו השנה ה-26, כינס אליו משקיעי נדל"ן מקומיים ורוכשי דירות פוטנציאליים שבאו לפגוש את נציגי החברות. "אפשר לומר שהמבקרים בכנס באו להוטים לסגור עסקה", מספרת סדן, "עם רבים מהם היינו בקשר בנוגע לפרויקטים שלנו במשך כל תקופת הסגרים והמגבלות, ועכשיו הם סוף סוף יכולים לבוא ולקדם את העסקאות, כשהפרויקטים עצמם כבר בשלבים מתקדמים יותר". 

תושבי החוץ מהסוג שבאו לכנס בפריז שונים ממשקיע הנדל"ן הישראלי הממוצע. במשרדי התיווך יודעים לומר כי בשנים האחרונות הם נוהגים לרכוש דירות יוקרה וסמי-יוקרה באזורים הכי מבוקשים בארץ, מתוך מחשבה לא רק על השקעה כלכלית, אלא גם על מגורים להם ולמשפחתם בטווח הארוך.

במציאות זו, קבוצת יוסי אברהמי מהווה גורם חשוב בציר שמחבר את תושבי החוץ לישראל: "כבר שנים שקבוצת יוסי אברהמי מטפחת קשרים נהדרים עם משקיעים רבים מכל העולם – צרפת, לונדון, ניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי, דרום אפריקה ועוד. הם מכירים אותנו וסומכים עלינו שניתן לכספם את התמורה שהם מצפים לה. ה'היסטוריה' החיובית שיש להם איתנו מקילה עליהם מאוד את התהליך ומזרזת את העסקאות, וראינו את זה היטב בכנס השבוע".

קבוצת יוסי אברהמי מכרה עד היום מאות דירות לתושבי חוץ בפרויקטים היוקרתיים ביותר שלה, בהם פרויקט הפילהרמונית, נגה 1, כוכב הצפון ומגדלי נאמן בתל אביב-יפו; וכן SEA SIDE וגולף גולד באילת. מירב הביקוש מצד רוכשים אלה הוא לדירות ליד הים או בקומות הגבוהות של מגדלים, ותמיד בפריים לוקיישן.

בשנים הקרובות מתכננת קבוצת יוסי אברהמי לקיים כנסי מכירות ושיווק דומים בערים מרכזיות נוספות בעולם עם ריכוזי אוכלוסייה יהודית, בהן לונדון וניו יורק. "אני מאמינה שמגמת הרכישות של תושבי החוץ רק תלך ותגבר בשנים הקרובות", מעריכה סדן, "שוק הנדל"ן כאן עולה, ולאור הריביות הנמוכות בעולם והמצב היציב בישראל בהשוואה למקומות רבים בעולם – מבחינתם ההשקעה כאן היא דבר מתבקש".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות