banner
חיים פייגלין // כפיר סיון
חיים פייגלין // כפיר סיון

ארגון הקבלנים בחיפה מאשים: " מערכת התכנון יצרה עודף עצום בשטחי תעסוקה והביאה למחסור בדירות למגורים"

חיים פייגלין, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז חיפה נגד הנהגת עיריית חיפה: "מחוז חיפה משגשג כולו, רק העיר חיפה תקועה בקיבעון שלא ניתן לצאת ממנו"

 

"יש בשוק הנדל"ן הישראלי זכויות בנייה ל-240 מיליון מ"ר בשטחי משרדים שלא נבנים. מינהל התכנון חישב את הכמות המדויקת וקבע כי מדובר בעודף של 180 מיליון מ"ר בלתי ממומשים. לעומת זאת, בכל שנה התחלות הבנייה של שטחי משרדים מסתכמות בכ-1.7 מיליון מ"ר בשנה, כך שגם בעוד 100 שנה לא יממשו את הזכויות האלה", כך אמר חיים פייגלין, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז חיפה בכנס של הארגון שהתקיים בזכרון יעקב.

עוד לדברי פייגלין, "מערכת התכנון של ישראל יצרה עודף עצום בשטחי תעסוקה ומנגד הביאה לחוסר גדול ביחידות למגורים, דבר שמוביל למשבר חריף בענף הדיור כולו ולעליות מטורפות במחירי הקרקע ובמחירי הדירות. לשמחתי בחוק ההסדרים אושר תיקון המאפשר להמיר 30% משטחי המשרדים לדירות מגורים ללא צורך בתב"ע חדשה אלא בהיתר בנייה בלבד בסמכות ועדה מקומית אשר מחויבת לתת את ההיתר, וזו בשורה של ממש".

פייגלין שיקף את האכזבה מעיריית חיפה וההנהגה בקדנציה הנוכחית, ואמר כי: "לצערנו חיפה לא האירה לנו פנים בשנים האחרונות, נמתין עד שיהיו בחיפה היתרי בנייה. מחוז חיפה משגשג כולו, רק העיר חיפה תקועה בקיבעון שלא ניתן לצאת ממנו. כדי שחיפה תהפוך למטרופולין צריך 300 אלף דירות לכמיליון תושבים נוספים ולא לדשדש עם 280 אלף תושבים כפי שקורה מזה שנים רבות".

ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון
ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התייחס להעלאת מס הרכישה, ואמר: "העלאת מס הרכישה בחוק ההסדרים היא מהלך רע מאוד לענף. הוא מייצר טעויות ואפילו מחמם את השוק ולא מצנן אותו כפי שהממשלה טוענת. עשינו בהתאחדות הקבלנים בדיקה מקיפה ומצאנו ממצאים ששוברים שני מיתוסים גדולים – האחד: המשקיעים הם לא פקטור משמעותי בשוק הדיור. בחנו את כמות רכישות הדירות שלהם משנת 2016 לעומת היום ומצאנו כי היא לא עלתה משמעותית ואפילו ירדה. המשקיעים אמנם רוכשים דירות בשוק אבל הם גם מוכרים דירות, אז האמיריה שהמשקיעים חוטפים את הדירות לזוגות הצעירים היא אמירה שקרית מטעה ולא נכונה. וזה הכיוון שהאוצר מוביל. אני אומר באופן מפורש – העלאת המס נועדה רק להעשיר את הקופה הציבורית ותו לא. המשקיעים ימשיכו לקנות דירות גם אם יעלו להם את המס, זה לא מפריע להם. מה שכן יקרה הוא שהם יגלגלו זאת לשוכרי הדירות ושכר הדירה יעלה, העולים החדשים שרוצים לעלות ארצה ולרכוש דירה ייפגעו, הגמלאים שרוצים דירה לפנסיה ייפגעו וזהו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות