banner
ענת לרנר מנהלת מינהלת יהוד-מונוסון // יחצ
ענת לרנר מנהלת מינהלת יהוד-מונוסון // יחצ

מינהלת התחדשות עירונית ביהוד – מונוסון תעביר קורס לתושבים

אדריכלית ענת לרנר: "מטרת הקורס היא ליישר קו וליצור שפה מקצועית משותפת ומובנת, ולשקף בשפה ברורה ומדויקת את התהליכים שהעיר עוברת"

תמונה: ענת לרנר // יחצ

מינהלת התחדשות עירונית ביהוד-מונוסון ביוזמה: קורס להבנת מושגי היסוד בהתחדשות עירונית. "שפה משותפת היא אחד מגורמים העיקריים להצלחת תהליכים", הסבירו במינהלת את ההחלטה להעמיד לרשות הציבור את הקורס.

המנהלת להתחדשות עירונית ביהוד-מונוסון הוקמה לפני כשנה, על מנת לנהל תהליכי התחדשות בעיר בשקיפות מלאה ובאופן מקצועי, יעל ומהיר, תוך שמירה על האינטרס הכלל עירוני מחד ועל האינטרסים של התושבים מאידך. האדריכלית ענת לרנר, העומדת בראש המינהלת להתחדשות עירונית בעיר, שהקימה עיריית יהוד-מונוסון בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון: "הקורס הוא אבן דרך חשובה במסלול ההתחדשות העירונית שמובלת בעיר. הקורס יתקיים בבניין העירייה ויכיל סדרת מפגשים חד שבועיים בו ייקחו חלק כ-20 משתתפים בכל סדרה. ההרשמה תיפתח לכלל תושבי ותושבות העיר, כאשר בקורס ילמדו מושגי יסוד בתחום ההתחדשות העירונית כמו תמ"א, תב"ע, פינוי בינוי, מסלול רשויות, ותמ"ל, תהליך תכנוני, ועדה מקומית, ועדה מחוזית, נהלים חברתיים, תקן 21 הדייר הסרבן, חוק המארגנים וכו'".

את רוב המפגשים תעביר ראש המינהלת בעיר האדריכלית ענת לרנר למעט מפגשי אורח, כגון הרצאה מטעם עו"ד בנושא זכויות דיירים במתחמי פינוי בינוי. לרנר: "התחדשות העירונית כוללת הרבה מאוד מושגים חדשים שרוב התושבים וכן בעלי מקצוע כאלה ואחרים לא יודעים מה פירושם ומפרשים אותם באופן שגוי ואף מעבירים הלאה אינפורמציה מוטעית. מטרת הקורס היא ליישר קו וליצור שפה מקצועית משותפת ומובנת. מטרה נוספת של הקורס היא לשקף בשפה ברורה ומדויקת את התהליכים שהעיר עוברת בין אם תכנית מתאר ותכנית ליבת העיר להתחדשות עירונית".

ההרשמה לקורס הראשון שיושק תיפתח בימים הקרובים ותתבצע באופן דיגיטלי דרך אתר העירייה. מדובר ב 6 עד 8 מפגשים. תוכנית הקורס נבנתה בסיוע מכון "הגר" מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, הניסיון שלהם בנושא בעיקר בצד החברתי סייע לתהליך בניית תוכנית הקורס.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות