banner
ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון
ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון

התקבלו רק 21% מבקשות קבלנים לסיוע מקרן ההלוואות הממשלתית

למרות שיתוק 70% מהבניה והתשתיות בישראל בתקופת הקורונה רק 21% מהבקשות של קבלני ישראל לסיוע מקרן ההלוואות הממשלתית נענו בחיוב. נשיא ההתאחדות: "היקף האשראי לענף כיום הוא כטריליון שקל, וזעזוע קשה בענף עלול לחשוף את הבנקים והמשק כולו לסיכון"

ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון

רק 21% מהבקשות של קבלני ישראל לסיוע מקרן ההלוואות הממשלתית לעסקים נענו בחיוב על יד המערכת הבנקאית, לעומת שיעור אישור הלוואות של 67% שלו זכו כלל המגזרים במשק, כך מדווחת התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בהסתמך על נתוני משרד האוצר. 

בהתאחדות מציינים, כי למרות הכרזתו כענף חיוני מתחילת משבר הקורונה, המחסור גדול בעובדים בענף הבניה הביא לשיתוק של כ-70% מהבניה בישראל לאורך המשבר. זאת ועוד, בשבוע הבא, על פי החלטת הממשלה, תיעצר קבלת הבקשות להלוואות מהקרן. 

"ענף הבניה הוא מהתורמים המרכזיים לתוצר ומייצר כ-11% מהתמ"ג, ובכל זאת הקבלנים קבלו מהבנקים אישור להלוואות בהיקף של 600 מיליון שקל – רק 4.3% מכלל היקפה של הקרן הממשלתית לסיוע לעסקים", טוענים בהתאחדות, "מדובר בירידה דרמטית בהיקף אישור ההלוואות לענף, לעומת היקף האשראי המקובל במערכת הבנקאית עבורו עד המשבר. עד פרוץ משבר הקורונה, הבנקים אישרו הלוואות לבניה בהיקף של כ-20% מהאשראי הכולל שהם מספקים למשק". 

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר כי: "הנתונים הם לא פחות ממסוכנים למשק. ענף הבניה לווה סכומי עתק מהבנקים כדי לקדם את וכעת נמצאת רוב הבניה במצב של המתנה לסוף המשבר. המדינה חייבת להאריך את הזמן להגשת בקשות להלוואות כדי לאפשר לעסקים להעריך בדיוק מה הם צריכים כדי לצלוח את המשבר הזה, ובמקביל להקים קרן סיוע ייעודית עם לענף הבניה והתשתיות מיד. צריך להבין שהיקף האשראי שעמידה המערכת הפיננסית בישראל לענף הבניה והתשתיות הוא של כמעט טריליון שקל וזעזוע קשה בענף עלול לחשוף את הבנקים והמשק כולו לסיכון שאסור שהם יחשפו לו".

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות