banner
יהודה כתב בוועידה הארצית להתחדשות עירונית // צילום: דרור סיתהכל
יהודה כתב בוועידה הארצית להתחדשות עירונית // צילום: דרור סיתהכל

" הבעיה שיש ראשי ערים שלא מעוניינים בהתחדשות העירונית ועוצרים פרויקטים"

כך אמר יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים בוועידה הארצית להתחדשות עירונית יוזמת "מידע כנסים", שמתקיימת היום בת"א

"אם לא נתאחד יחדיו כל ענף הנדל"ן, לא תהיה כאן התחדשות עירונית! כל אחד מאתנו צריך לפעול ביחד ולחוד כדי להשמיע את טענותינו כדי שהממשלה הבאה תשנה את הרפורמה ותאפשר לדברים להתקדם. אני מקווה שהממשלה הבאה תפעל לפתרון הדיור אחרת ישראל תהיה לא רק במצוקת דיור, אלא גם במצוקה כלכלית", כך אמר היום יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב יפו בת ים, בוועידה הארצית להתחדשות עירונית, ת"א 2019, שהתקיימה היום ביוזמת "מידע כנסים" בתל-אביב.

כתב הוסיף: "ההתחדשות העירונית היא הדרך לפתרון מצוקת הדיור בייחוד מסוג פינוי בינוי והיא יכולה לעורר את ענף הנדל"ן. הבעיה שיש ראשי ערים שלא מעוניינים בהתחדשות העירונית ועוצרים פרויקטים. יש אזורים שבהם יש בניינים נוטים ליפול ולא ברור כיצד הרשות המקומית נותנת לאנשים להמשיך להתגורר בהם. כולם מדברים על התשואה הגבוהה ליזמים, אבל התשואה משקפת את הסיכון. יש פרויקטים שתקועים עשרות שנים, זה עלויות כבדות. על מנת שפרויקטים יקודמו צריכה להיות ודאות תכנונית, כזו שתבטיח הן לבעלי הדירות שהם ספקי הקרקע, והן ליזמים והקבלנים, כי יש אחידות במדיניות הממשלתית כמו גם המקומית. הממשלה צריכה לקחת את העניינים לידיים ולהתגבר על ההתנגדויות של הרשויות המקומיות. הרשויות טוענות שהפרויקטים מעמיסים עליהן עלויות של תשתיות ואין להן כסף לממן אותם. צריך לעשות עם הרשויות הסכמי גג שבהם המדינה תממן את עלויות התשתיות".

"ליווי שמאי מקצועי יכול למנוע טעויות"

שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין דיברה על הדרכים להוציא לפועל פרויקטים של התחדשות עירונית, עם דגש על הסרת חסמים והימנעות מבורות ומהמורות שעלולים לעצור את הפרויקט. לדברי בוגין, "ליווי שמאי מקצועי יכול למנוע טעויות ולקצר את הדרך לטובת התוצאה הטובה והכלכלי ביותר. בעלי נכסים מנסים לפעמים לעשות דברים באופן עצמאי ובהרבה מקרים הפרויקטים נעצרים בגלל טעויות שנובעות מחוסר ניסיון והיכרות עם התחום המאוד מקצועי הזה. את רוב הטעויות ניתן היה למנוע באמצעות ליווי מקצועי, וכן לפתור ולהוריד מהשולחן בעיות שכבר התעוררו. כל מי שיוצא לדרך הזאת רוצה לדעת שהוא יגיע לסיום מוצלח שכולל דירה חדשה ושדרוג משמעותי של הנכס. ליווי שמאי מקצועי מהרגע הראשון מעלה משמעותית את היכולת להגיע לתוצאה הטובה ביותר".

שמאית המקרקעין והמשפטנית - נחמה בוגין // צילום: עמית ישראלי
שמאית המקרקעין והמשפטנית – נחמה בוגין // צילום: עמית ישראלי

בוועידה הארצית להתחדשות עירונית 2019 ביוזמת מידע כנסים לקחו חלק מאות יזמים, מנכ"לים של חברות נדל"ן, אדריכלים, שמאים, מפקחים, עו"ד משווקים  ומקבלי ההחלטות בעולם הנדל"ן ובהתחדשות עירונית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות