banner
הדמיה // ניק קוץ אדריכלים
הדמיה // ניק קוץ אדריכלים

פורסם מכרז ראשון של "מחיר מטרה" לבניית 1,156 יח"ד בנוף הגליל

693 יח"ד ישווקו במסלול  מחיר מטרה ו- 463 יח"ד במסלול השוק החופשי, בשכונת מול התבור. התשלום ליזמים עבור המתחם הגדול ביותר עומד על כ-40 מיליון שקל

המכרז הראשון במסגרת "מחיר למטרה"  פורסם בנוף הגליל, בו משווקים 5 מתחמים לבניית 1,156 יח"ד,  והוא חלק מתכנית לקמת שכונת מגורים חדשה מדרום לשדרות מעלה יצחק וממזרח לשכונת זאב על שטח של כ-312 דונם. 

על פי המכרז, סה"כ תשלום בגין הוצאות פיתוח כללי, כולל תשלום בגין שדרוג תשתיות בשכונות ותיקות ובגין הקמת מבני ציבור עבור 92 יח"ד, מתוכן 55 במחיר למטרה עומד על כ-12 מיליון שקל, עבור 282 יח"ד, מתוכן 169 לזכאי מחיר למטרה על כ-25 מיליון שקל ועבור המתחם הגדול ביותר, הכולל 422 יח"ד, מתוכן 253 לזכאים, עומד התשלום על כ-40 מיליון שקל.

השכונה החדשה תכלול כ־1,500 יחידות דיור, מתוכן 300 דירות קטנות בנות שלושה חדרים. לצד מבני המגורים הוקצו שטחים רבים עבור מסחר ומבני ציבור, 47 דונם יוקצו עבור שטחים פתוחים וכ־13 דונם יוקצו עבור שטחי ספורט ונופש. במכרז זה ישווקו 693 יח"ד במסלול  מחיר מטרה ו- 463 יח"ד במסלול השוק החופשי. התכנית לשכונה החדשה  "מול התבור" כוללת מבני מגורים של עד 24 קומות בעירוב שימושים של מגורים ומסחר, שיבנו לאורך ציר מסחרי ראשי הסמוך לרחוב הראשי בעיר 'דרך מעלה יצחק'. כמו כן ישולבו מבני מגורים בני 12-8 קומות. לצד יחידות הדיור, יכללו כ־9,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ־27,000 מ"ר עבור מוסדות ציבור בהם בתי ספר וגני ילדים, כ־47,000 מ"ר יוקצו עבור שטחים פתוחים, חלקם בפארק לינארי מרכזי, וכ־13,000 מ"ר לספורט ונופש.השכונה תוקם מצדו הדרומי של רחוב 'דרך מעלה יצחק', שמהווה ציר תחבורה ראשי בעיר ולאורכו מתוכנן לעבור קו הרכבת הקלה חיפה-נצרת עילית. כמו כן, השכונה תתחבר עם השכונות הוותיקות – שכונת זאב ונוף יזרעאל, הממוקמות ממערב לתכנית זו.

זאב אלקין // ראובן קפוצ׳ינסקי
זאב אלקין // ראובן קפוצ׳ינסקי

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "משרד הבינוי והשיכון בהובלתי מפרסם לראשונה מכרז במסלול "מחיר מטרה" לבניית כ-1100 יח"ד בנוף הגליל. תפקידנו במשרד הוא לספק פתרונות דיור ברי השגה לאזרחי ישראל ובכך אנו משקיעים את מרצנו. במהירות חסרת תקדים הבאנו לאישור תכנית מצוינת לבלימת מחירי הדיור והגדלת ההיצע, כל זאת תוך פעילות של גורמי המשרד להסרת חסמים רגולטורים בשיווק הקרקעות והפקת לקחים מניסיון העבר. נמשיך לפעול כל העת בעבודה מאומצת למען הזוגות הצעירים בישראל וכלל אזרחי המדינה."

אביעד פרידמן // דן סבח
אביעד פרידמן // דן סבח

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "אני מברך על יציאתו לדרך של מכרז ראשון  בתכנית החדשה "מחיר מטרה" מכרז זה מהווה  צעד ראשון וקריטי ביצירת פתרונות לדיור בר השגה למען הזוגות הצעירים בישראל בשיטה ממוקדת, משוכללת וטובה יותר. אנו שמים דגש על התמודדות במכרזי התכנית ללא מחיר מינימום, בכך אנו משיגים את מטרתנו: איזון מחירי הדיור גם במחיר צמצום הכנסות המדינה מהקרקע. כל זה בנוסף לצעדים נוספים רבים אותם מקדם המשרד כגון התחדשות עירונית במרכז ובפריפריה, קידום דיור להשכרה ועוד רבים."

יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית
יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "אני מברך על פרסום  המכרז הראשון במסלול מחיר מטרה. רשות מקרקעי  ישראל מופקדת על מתן פתרונות דיור לאזרחי ישראל והיום אנו עושים עוד צעד משמעותי בתחום זה. תכנית מחיר מטרה מופנית בעיקר לאוכלוסיות להן ההטבה היא משמעותית ביותר ברכישת דירה ראשונה. אני מודה לעובדי רמ"י ולשותפים במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד האוצר על תרומתם למימוש החלטת המועצה תוך פרק זמן כה קצר."

כזכור, לפי התכנית שאושרה לפני כחודשיים במועצת רשות מקרקעי ישראל, המדינה תקבע מראש  את השווי למחיר מ"ר דירתי נכון לסוף שנת 2020. בנוסף יחידות הדיור שיוצעו לזכאים ימכרו להם בהנחה של 20% מגובה השומה, ולא יותר מהנחה בגובה של 300 אלף שקל לדירה. השומה תתעדכן פעם בשנה ולא תהיה צמודה למדד תשומות הבנייה אלא למדד המחירים לצרכן. ההנחות יינתנו על דירות באזורי הביקוש ובאזורי הפריפריה, אך לא באזורים אותם הגדירה המדינה "אזורי יוקרה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות