banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

הוכרע סופית: תכנית המקטע הצפוני של קו M1 של המטרו נחתמה להפקדה היום

באשר לסוגיית הדיפו, נקבע כי כפר סבא ודרום השרון יוכלו להציג עד סוף אוגוסט חלופה המוסכמת על שתי הרשויות אלא שהרשויות המקומיות לא הצליחו לגבש חלופה מוסכמת, כך לטענת משרד הפנים. שר הפנים: "מחובתנו להמשיך ולקדם את פרויקט המטרו בכל הכח"

מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מרדכי כהן, חתם היום על מסמך הפקדתה של תכנית המקטע הצפוני של קו M1 של המטרו, המהווה למעשה את העורק הראשי של המטרו. אורכו 85 ק"מ, תחילתו באזור לוד ורחובות וסיומו באזור כפר סבא ודרום השרון. 

לאחר הפקדת התכנית ולמשך 60 יום תוצג התוכנית לציבור, לצורך הגשת התנגדויות, אשר ייבחנו על ידי החוקרת עו"ד תלמה דוכן, שתפרסם בהמשך דו"ח עם מסקנותיה.

כזכור, הוות"ל אישרה לנת"ע בסוף חודש יולי להפקיד את מסמכי התוכנית ל־M1 בכפוף לשינויים. במשרד הפנים טוענים כי: "באשר לסוגיית הדיפו, נקבע כי כפר סבא ודרום השרון יוכלו להציג עד סוף אוגוסט חלופה המוסכמת על שתי הרשויות. אלא שהרשויות המקומיות לא הצליחו לגבש חלופה מוסכמת, שגם מתאימה לצרכי המטרו".

שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

שר הפנים אריה דרעי, מסר כי: "פרויקט המטרו הוא הפרויקט התחבורתי היקר, המורכב והמשמעותי ביותר בתולדות המדינה. אני מודע להשגות שהעלו ראשי הרשויות המקומיות של כפר סבא ודרום השרון. עשינו ככל שביכולתנו במסגרת האמצעים שעומדים לרשותנו, שמענו את טענותיהם בלב פתוח ובנפש חפצה וגם הצענו להם חלופה לאישורם. ככל שהרשויות יבקשו להציג חלופה אחרת, ניתן יהיה לדון בה במסגרת דיוני ההתנגדויות. כל דחייה בהפקדת מסמכי התכנית תעכב את הפרויקט המורכב והחשוב הזה. מחובתנו להמשיך ולקדם את פרויקט המטרו בכל הכח, זאת לנוכח משבר התחבורה בישראל. המטרו הוא כלי מהותי לצמיחה הכלכלית הנדרשת בעת הזו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות