banner
עו"ד משה רז- כהן // צילום: תמר מצפי
עו"ד משה רז- כהן // צילום: תמר מצפי

הקרב על תמ"א 38/2 בלב שכונת הוילות של רמת השרון עובר לעליון

דיירים המתגוררים בבנייני רכבת בלב שכונת הווילות של מערב רמת השרון ערערו לבית המשפט העליון. הסיבה: לאחר שהעירייה הוציאה היתר בנייה לתמ"א 38/2 הכולל 210 דירות, בעלי וילות בשכונה התנגדו וועדת הערר המחוזית קבעה כי הפרויקט יתוכנן מחדש. התושבים המערערים: "הוועדה חרגה באופן קיצוני מסמכותה. משמעות ההחלטה הכחדת הפרויקט"

דיירי רחוב אלחנן, מתחם שיכונים הממוקם במערב רמת השרון בלב אחת השכונות היקרות בישראל, הגישו ערעור לבית המשפט העליון במטרה שיאפשר את המשך קידום פרוייקט תמ"א 38/2 לבניית 210 דירות חדשות שאושר על ידי הוועדה המקומית רמת השרון, ויבטל את החלטת ועדת הערר אשר הורתה על ביטול הפרוייקט, זאת בשל התנגדותם של עשרות בעלי בתים פרטיים בשכונה. ועדת ערר קבעה כי הפרויקט יחזור לדיון מחדש בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.  את הערעור הגישו הדיירים לאחר שבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה בחודש מאי את עתירתם נגד החלטת ועדת הערר.

בשטח שבו אמור היה הפרוייקט לקום ניצבים כיום 4 בנייני "רכבת" בני 3 קומות אשר נבנו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ובהם 108 יחידות דיור. הליכי התכנון בשטח מקודמים מזה כעשור, כאשר בתחילת הדרך התקשרו הדיירים עם חברת גינדי החזקות לשם קידום הפרויקט, ולאחר מכן התקשרו עם חברת אזורים, המקדמת את הפרויקט הנוכחי. 

בפברואר 2019 ניתן על ידי הוועדה המקומית רמת השרון מתן היתר לבניית 210 דירות חדשות בשטח במסגרת הליך תמ"א 38/2 (הריסה ובניה), זאת לאחר שנמצא כי הבקשה תואמת את אופי הבינוי שנקבע בתוכנית רש/3838 – תוכנית ליישום תמ"א 38 בעיר שאושרה על ידי הוועדה המחוזית תל אביב בפברואר 2017. 

בדיוניה שמעה הוועדה עשרות התנגדויות שהגישו בעלי הבתים הפרטיים הסובבים את המתחם, והחליטה להפחית 10 דירות ומאות מ"ר בנוי משטח הפרויקט. אולם, התושבים המתגוררים בשכנות לפרויקט לא ויתרו ועררו על החלטת העירייה לוועדת הערר המחוזית, שקיבלה את התנגדויותיהם במלואן וקבעה בספטמבר 2019 כי החלטת הוועדה המקומית רמת השרון תבוטל וכי הפרוייקט יתוכנן מחדש עם פחות זכויות בניה.

בערעור שהגישו דיירי רחוב אלחנן לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד משה רז-כהן, שותף בכיר במשרד רז-כהן, פרשקר ושות', טוענים בעלי הדירות כי החלטת ועדת הערר חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות. לטענתם, ועדת הערר חרגה מסמכות כאשר ביקרה את תוכנית רש/3838 שאושרה על ידי הוועדה המחוזית, ואף ביקרה את הליכי אישורה. עוד נטען בערעור כי הגוף התכנוני המתאים לדון בבקשות להיתרי בניה היא הוועדה המקומית, אשר היכרותה עם הצרכים המקומיים טובה יותר מזו של ועדת הערר.

עו"ד משה רז-כהן, המייצג את הדיירים, אומר כי: "בהחלטתה להורות על תכנון מחודש של הפרויקט, יצאה למעשה ועדת הערר המחוזית נגד התכנון שאושר על ידי הוועדה המחוזית וחרגה באופן קיצוני מסמכותה. לצערנו, בית המשפט המחוזי דחה טענה זו, אך אנו סמוכים ומלאי תקווה כי העוול יתוקן על ידי בית המשפט העליון. משמעות הותרת פסק הדין על כנו תהיה ביטולו והכחדתו של הפרוייקט, וביטול האפשרות לחידושם של בניינים בני 70, שאינם מתאימים עוד למגורים".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות