banner
שי חגג // יחצ | Depositphotos
שי חגג // יחצ | Depositphotos

המועצות האזוריות נגד הותמ"ל: "כלי דורסני"

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות: "הותמ"ל סיימה את תפקידה. ניתן להוסיף מיליון יח"ד בהתחדשות עירונית. יש לחזק את סמכותן של הוועדות המחוזיות והמקומיות"

כרמלה קופר 09.06.2021

"בתקופת הבחירות נפגשנו עם ראשי המפלגות שהתחייבו כי בהסכמים הקואליציוניים כי הותמ"ל לא תחודש, אלא להתחדשות עירונית ולמגזר הערבי. כעת, מדובר כי הותמ"ל תחודש ויתוכננו עוד 300 אלף יח"ד. הבעיה היא לא תיכנונית, יש מלאי תיכנוני וכעת יש לעבור לביצוע", כך הצהירו היום בצעד חריג ראשי המועצות האזוריות ומרכז השלטון האזורי, על רקע ההסכמים הקואליציוניים והארכת פעילות הותמ"ל. 

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי המייצג את 54 מועצות אזוריות, אמר כי: "הותמ"ל סיימה את תפקידה. תכננה מאות אלפי יחידות דיור והכל רק על הנייר. נדהמנו לגלות, כי בהסכמים הקואליציוניים נכתב כי יש כוונה לתכנן עוד 300 אלף יח"ד, בעוד ידוע לכל שיש מאות אלפי יח"ד מאושרות ופחות מ 15% מהם בהליכי שיווק וביצוע. הותמ"ל גרמה להפקעה של יותר ממאה אלף דונם אדמות חקלאיות ופגעה קשות בעשרות יישובים חקלאיים. ניתן למצוא פתרונות דיור למגזר הערבי בדרכים אחרות, ולא באמצעות הותמ"ל". 

עוד הוא התייחס להתחדשות העירונית, ואמר כי: "גורמי מקצוע מצאו, שניתן להוסיף מיליון יח"ד בהתחדשות עירונית. יש לחזק את סמכותן של הוועדות המחוזיות והמקומיות ולהמשיך את הרפורמה בחוק התכנון והבנייה, המאצילה סמכויות לוועדות המקומיות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות