banner
קריית ההגנה // רמ"י
קריית ההגנה // רמ"י

רחובות: אושרה תוכנית לבניית שכונה חדשה הכוללת 758 יח"ד

מדובר בבנייה חדשה כהמשך לשכונת קריית ההגנה הוותיקה, תוכנית אותה מקדמות עיריית רחובות ורמ"י מזה שנים רבות

כרמלה קופר 09.06.2021

תוכנית קריית ההגנה מזרח, אשר קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל מרחב עסקי מרכז, בשיתוף עם עיריית רחובות אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, זאת לאחר שנים ארוכות של תכנון, בהן נדרשו הגורמים המקצועיים לתת את הדעת לאתגרים רבים ליצירת השילוב בין שכונה קיימת לחדשה, לרבות פתרונות תחבורה, שטחים ציבוריים, שטחים פתוחים ועוד, אשר יענו לצרכי התושבים הקיימים והחדשים.

התוכנית מציעה הקמת שכונת מגורים  בהיקף 758 יח"ד לבנייה רוויה ולבניה צמודת קרקע לכיוון כביש 40 ממזרח ודרך מנחם בגין מצפון. ברמ"י מציינים כי: "התוכנית יוצרת חיבור אורגני בין הוותיק לחדש באמצעות תמהיל מעורב של בינוי צמודי קרקע  ודירות גן/גג  היוצרים חיבור אורבני עם הבניה הנמוכה הקיימת בשכונת ההגנה ובניינים גבוהים המשתלבים  במירקם האורבני הקיים של הבנינים הגבוהים הקיימים ממערב".

עוד מציינים ברמ"י כי "מימוש התוכנית יהווה את הסנונית הראשונה של הסכם הגג המתגבש בעיר לטובת הגדלת היצע הדיור בעיר המהווה מוקד ביקוש במרכז". התוכנית, הוכנה ע"י שלמה מגורי-כהן אדריכל ומתכנן ערים וקודמה ע״י אינג׳ אורי הורביץ,
ראש העיר, רחמים מלול, שקידם את התוכנית, אמר כי: ״מדובר בתוכנית לפיתוח שטחי מדינה בעיקר, שנמצאים צמוד  לשכונת שרונה היובל. התוכנית הינה חלק מהסכם הגג המתהווה עם רשות מקרקעי ישראל, והיא למעשה המשך טבעי לפיתוח השכונה. פיתוח המקום ויישום התוכנית יביאו לחידוש כל האזור. בימים אלה אנו משלימים את תכנון הפיתוח העירוני״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות